El dijous 6 es va realitzar a l'Ateneu de Cerdanyola la presentació de la campanya del PAS de Cerdanyola, en què Puri Palomar va va denunciar que en aquesta població del Vallès i d'altres com Montcada i Reixac existeixen un gran nombre de vies que esquarteren el territori, malgrat l’allunyament que pateixen alguns barris respecte al centre ciutat. En aquest sentit va apuntar el perill de les previsions de creixement que preveu l'urbanització de la Plana del Castell, un projecte especulatiu que amenaça el darrer corredor natural entre Collserola i la resta del Vallès. També va exposar l'oposició a projectes com el túnel d’Horta, el túnel Central, el Vial Cornisa o el Vial Interpolar i la reivindicació de la supressió de peatges i la millora de la xarxa ferroviària, que es troba força desconnectada entre línies. Altres mesures concretes proposades des del PAS i les CAV per millorar la mobilitat a les poblacions del Vallès són la supressió de barreres arquitectòniques, l'accessibilitat del transport públic o els carril bici. Unes mesures que si s'apliquessin assegurarien un percentatge important dels nous llocs de treball (amb la implantació del TramVallès, per exemple) i la potenciació del comerç local, que evitaria els desplaçaments fora del municipis del Vallès, una dinàmica que ha canviat el panorama comarcal amb l'aparició de les grans superfícies.
D'altra banda, el conseller comarcal per les CAV, Jacint Padró, va argumentar que no es pot fer una planificació del territori i la mobilitat sense una participació real i efectiva de tots els agents socials, un fet molt allunyat de la realitat actual, ja que qui determina el traçat de les infraestructures en aquestes qüestions "són les cambres de comerç i els empresaris".
Un altre dels ponents i que compta amb el suport de les les CAV (dins de la qual hi treballen diverses CUP locals, com Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Cerdanyola-Ripollet i Palau-Solità i Plegamans) és el tramvia del Vallès. El representant de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Albert Parès va explicar a l'acte del PAS-CAV els avantatges d'una futura línia de tramvia al Vallès, que esdevindria una infrastructura més econòmica, eficient i ecològica que les actuals imposades per l'administració i els cercles empresarials.
El Tramvia del Vallès tindria una línia de 32 quilòmetres, amb parades cada 500/700 metres, i connectaria poblacions d’una zona amb gairebé 700.000 habitants. La proposta del TramVallès planteja una sortiria de Montcada passant per Ripollet i Cerdanyola, des d’on es dividiria en dos ramals a l’alçada de la Plana del Castell, un que aniria cap a Sant Cugat i l’altre cap a la UAB, Badia, Sabadell i Terrassa. La línia de tramvia donaria enllaç amb 9 estacions de Renfe i 5 de Ferrocarrils de la Generalitat, una connexió que enllaçaria diferents indrets fins ara mal comunicats i que obligues a l'ús del transport privat, fet que provoca moltísssims problemes de mobilitat i contaminació ambiental.
Per saber-ne més:
Bicicletada pel Vallès, en defensa de dels camins, les vies verdes i els carrils bici Llibertat.cat
La bicicletada convocada per les CAV va reunir 300 persones Llibertat.cat
Les CAV presenten el document d'alternatives en mobilitat i infraestructures del Vallès Llibertat.cat
Jornada sobre Infraestructures en defensa del Vallès Llibertat.cat
Un centenar de persones caminen per difondre l'oposició al Vial Interpolar Llibertat.cat