Manuel Bustos ofereix un suport incondicional, així, a les posicions de la Cambra de Comerç i reclama un túnel d’Horta viari, obert als cotxes, més enllà del projecte ferroviari que defensen algunes entitats i partits, i fins i tot formalment l’ajuntament de Cerdanyola i l’avanprojecte del Pla Territorial Metropolità aprovat per la Generalitat.
El projecte del túnel d'Horta, un traçat similar al que ja havia plantejat el conegut alcalde franquista Josep Maria Porcioles, ha esta denunciat reiteradament per les entitats ecologistes i els col.lectius que defensen el territori, que han manifestat el seu rebuig tant a un túnel ferroviari, que només serviria per a obrir el camí en la destrucció de Collserola, com si els túnels han de tenir com objectiu el trànsi de vehicles. L'oposició més persistents ha estat l'exercida per les candiatures i col.lectius vinculats a les Candidatures Alternatives del Vallès (CAV, coordinadora formada per diversos col.lectius locals, entre ells la CUP) que fa pocs mesos van presentar un document sobre les alternatives en matèria de mobilitat infraestructures per a la comarca del Vallès Occ., una alternativa als projectes del Quart Cinturó, al Túnel d'Horta o la Interpolar Sud, tres vies que que contempla el Pla Director d'Infraestructures de l'Àrea Metropolitana. Aquest document planteja alternatives de sostenibilitat i millora per als usuaris del transport públic i alternatives als dèficits en matèria de mobilitat actual.
En aquesta oposició contra el túnel d'Horta, el passat dia 28 de març es va presentar la Plataforma Aturem els Túnels a Collserola (PAT), promoguda per diferents entitats de Cerdanyola del Vallès, va realitzar un acte de denúncia en què es va presentar la signatura d'un manifest on s'expressava l'oposició frontal a qualsevol infraestructura que agredeixi la Serra de Collserola i on es demanava la declaració d'aquesta serra com a Parc Natural amb un pla de vores que respecti l'espai natural immediatament proper.