Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Bustos obre la veda a la destrucció de Collserola i a nous peatges

 El polèmic alcalde de Sabadell Manuel Bustos ha demanat al govern autonòmic que el túnel d’Horta que està projectat que travessi la serra del Collserola permeti millorar les connexions del Vallès amb Barcelona per dues vies, és a dir, tant pel ferrocarril com pel cotxe privat. Bustos ha demanat que el govern reconsideri la seva posició a favor d’un ús exclusiu ferroviari i ha proposat instal·lar un peatge al futur túnel d’Horta per ajudar a sufragar el cost de la infrastructura ferroviària. El baró del PSOE ha obert la veda per privatitzar (amb els peatges i  subcontractacions afegides) el projecte de destrucció de Collserola, aprofitant el buit de les vacances.

21/08/2008 15:01 Territori

Manuel Bustos ofereix un suport incondicional, així, a les posicions de la Cambra de Comerç i reclama un túnel d’Horta viari, obert als cotxes, més enllà del projecte ferroviari que defensen algunes entitats i partits, i fins i tot formalment l’ajuntament de Cerdanyola i l’avanprojecte del Pla Territorial Metropolità aprovat per la Generalitat.

El projecte del túnel d'Horta, un traçat similar al que ja havia plantejat el conegut alcalde franquista Josep Maria Porcioles, ha esta denunciat reiteradament per les entitats ecologistes i els col.lectius que defensen el territori, que han manifestat el seu rebuig tant a un túnel ferroviari, que només serviria per a obrir el camí en la destrucció de Collserola, com si els túnels han de tenir com objectiu el trànsi de vehicles. L'oposició més persistents ha estat l'exercida per les candiatures i col.lectius vinculats a les Candidatures Alternatives del Vallès (CAV, coordinadora formada per diversos col.lectius locals, entre ells la CUP) que fa pocs mesos van presentar un document sobre les alternatives en matèria de mobilitat infraestructures per a la comarca del Vallès Occ.,  una alternativa als projectes del Quart Cinturó, al Túnel d'Horta o la Interpolar Sud, tres vies que que contempla el Pla Director d'Infraestructures de l'Àrea Metropolitana. Aquest  document planteja alternatives de sostenibilitat i millora per als usuaris del transport públic i alternatives als dèficits en matèria de mobilitat actual.

En aquesta oposició contra el túnel d'Horta, el passat dia 28 de març es va presentar la Plataforma Aturem els Túnels a Collserola (PAT), promoguda per diferents entitats de Cerdanyola del Vallès, va realitzar un acte de denúncia en què es va presentar  la signatura d'un manifest on s'expressava l'oposició frontal a qualsevol infraestructura que agredeixi la Serra de Collserola i on es demanava la declaració d'aquesta serra com a Parc Natural amb un pla de vores que respecti l'espai natural immediatament proper.

 

Rànquings
  1. Ha mort Joan Rocamora, militant independentista i un dels fundadors de Llibertat.cat
  2. La Fundació Reeixida lliura la fotografia on s’immortalitza l’hora 0 de l’independentisme a l'Arxiu Nacional
  3. Es crea el Col·lectiu País Valencià Carme Miquel de Girona
  4. Decidim!: "El Consell abandona les víctimes de la DANA mentre assegura els guanys del capital i la indústria turística"
  5. "Sem Catalunya Nord, perquè volem!"
  6. Protesta contra la massificació turística a la Cerdanya amb un tall de la C-16 a l'alçada de Berga
  7. Decidim! demana que es doni suport a la moció de censura impulsada per Compromís per posar fi al govern de Mazón
  8. La CUP contra el nou pressupost de la Diputació de Girona
  9. L’STEI Intersindical denuncia que la Conselleria d’Educació s’alinea amb grupuscles d’extrema dreta
  10. Discriminacions lingüístiques de la Policia Nacional espanyola a Ciutadella
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid