Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vicenç Ballester ja té entrada a l'Enciclopèdia: Centenari de l'estelada

La Comissió del Centenari de l'estelada ha anunciat avui que ja han complert un dels objectius fixats per aquesta commemoració. Es tracta de l'admissió de l'entrada a la Gran Enciclopèdia Catalana de la figura de Vicenç Albert Ballester i Camps, polític i activista incansable per la llibertat de Catalunya i dissenyador de l'estelada. Amb aquesta entrada Vicenç A. Ballester ja ocupa el seu lloc en la història del nostre país, tal i com han assenyalat els organitzadors del centenari. 

18/07/2008 00:12 Cultura

La comissió del Centenari també ha recordat que per tal que aquesta història no quedi ancorada en un àmbit erudit, la proposta és que els partits, coalicions i agrupacions d'electors de tots els municipis dels Països Catalans popularitzin la figura d'aquest personatge, fent petició en els seus consistoris que es concedeixi a Ballester l’honor de figurar en el nom d'un carrer o plaça.

ballesterLa Comissió del Centenari continua la difusió de la reedició del llibre Origen de la bandera independentista de Joan Crexell, que tract la presència com a important protagonista de Ballester. Aquesta reedició està a punt d'entrar a impremta i es calcula que estarà disponible per a tothom la Diada d'enguany.

Aquesta commemoració  de l'estelada també estarà present durant la diada del Pi de les tres branques (20 de juliol), lloc on es presentarà una de les tres exposicions del centenari que està previst que recorri per tota la nació, des de Perpinyà fins Alacant.

 

 

 

Per saber-ne més:

Continua la celebració dels 100 anys d'estelada amb l'edició d'uns vídeos Llibertat.cat


La CUP s'adhereix a la celebració dels "100 anys d'estelada". Llibertat.cat

S’inicia la Campanya del Centenari de la bandera estelada. Llibertat.cat 

Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid