I és que hi havia algun recurs pendent davant el Tribunal Constitucional. L'Associació de Víctimes se sent burlada una volta més.
La jutgessa Nieves Molina va autoritzar el desballestament perquè així ho va sol·licitar l'advocada de la Generalitat el 12 de juny (un mes després que l'Audiència arxivés definitivament la investigació, el passat 8 de maig). No obstant això, la decisió d'autoritzar el desmantellament del tren era recurrible (es podia interposar un recurs de reforma) en un termini de tres dies. I així ho va fer un lletrat que representa a una de les famílies de víctimes i que va sol·licitar que no es despiezara la UTA 3736, ja que encara està pendent un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional. Aquesta petició es va presentar el 8 de juliol, un dia després de ser notificada, però fins al 21 de juliol el lletrat no va tenir notícies del jutjat d'instrucció nombre 21 perquè presentés"més còpies" que lliurar a les parts, segons van confirmar fonts del Tribunal Superior de Justícia.
Les còpies es van lliurar ahir mateix. Però mentre la procuradora havia de dirigir-se a lliurar els duplicats del recurs en el jutjat, la notícia que FGV ja havia començat a desballestar el tren corria com la pólvora entre les famílies de les víctimes.
Un incident que ha estat "la puntilla, la culminació final de com ens hem sentit tractats durant tot aquest temps per la jutgessa i la fiscal, que se suposa que ens representava, que sempre han escombrat cap a la part que ha defensat que la culpa és del conductor i que no hi ha gens que investigar", va assegurar ahir el president de l'Associació de Víctimes del Metre 3 de Julio, Enric Chulio. "Encara que la decisió sigui legal és un escàndol. Sempre hem demanat que s'investigui en profunditat, perquè les úniques perquisicions fiables van ser les de la policia, que no va poder ni ratificar les seves conclusions davant la jutgessa, però amb aquesta decisió de permetre la destrucció de les proves és la culminació de la negativa a investigar i de la complicitat entre determinades parts per a destruir les proves, el que demostra la catadura moral i la falta de respecte total de la jutgessa cap a les víctimes de l'accident del metre".
Fuentes de FGV han assegurar desconèixer que s'hagués interposat algun recurs. I que el desballestament de la UTA 3736 es devia a la necessitat de "seguir els tràmits, una vegada tancades les investigacions i sol·licitats els permisos corresponents". El mateix lletrat que va recórrer el desmantellament de la UTA va sol·licitar ahir la immediata paralització.
Per saber-ne més:
43 morts + 47 ferits = 0 responsables-
Per Pau Alabajos, publicat al seu bloc el 4.07.08
Milers de persones en contra de l'arxivament de l'accident de metro de València. Llibertat.cat
Nova concentració per demanar responsabilitats de l'accident del metro de València. Llibertat.cat
43 morts i mortes i continua la impunitat. Per Encarna Canet i Toni Infante
3 de juliol, un any sense resposta per Encarna Canet Benavent
Un any després de l'accident del metro de València ningú no n'ha assumit responsabilitats. Llibertat.cat 3.07.07