Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Plataforma pel català a l'escola denuncia la imposició de la 3a hora de castellà a Primària

La Plataforma pel Català a l'Escola ha emès un comunicat aquest matí on demana al Departament d'Educació una resposta clara de la situació actual de les escoles pel que fa a l'augment de les hores de castellà  i fa una crida a tota la comunitat educativa, mestres, pares i mares i a totes aquelles persones i entitats del nostre país interessats en el procés educatiu, a renovar el compromís a favor del català com a llengua vehicular de tots els aprenentatges.

21/05/2008 16:50 Llengua

La Plataforma recorda que fa un any que reclamàvem al nostre govern que no acceptés la imposició de Madrid en relació amb la implantació d'una tercera hora de castellà a les escoles de Primària de Catalunya.

Finalment, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya va publicar el Decret pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'Educació Primària que obliga les escoles de Primària, públiques i concertades a redactar una addenda de modificació del seu Projecte Lingüístic per tal d'incloure-hi la nova distribució horària de les àrees lingüístiques (llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera).

El cert és que, segons la Plataforma és que sense tenir en compte el context sociolingüístic dels centres i deixant de banda criteris pedagògics, s'ordena l'augment de 245 hores de llengua castellana per al cicle inicial de Primària per compensar que les estructures comunes s'imparteixin en llengua catalana.

Les hores de castellà de més es podran fer o bé augmentant les hores de castellà en detriment de les hores de lliure elecció dels centres o bé impartint una àrea no lingüística en llengua castellana.

Ambdues possibilitats, assanyala que comporten cedir terreny en la presència i l'ús del català a l'escola en un moment com l'actual especialment delicat quan l'escola està rebent una gran afluència de nouvinguts i necessita, per tant, reforçar més que mai la presència de la llengua catalana a les escoles com a eina de cohesió i d'inclusió socials. 

En el cas que les escoles optin per fer una part d'una àrea no lingüística en llengua castellana (socials, naturals, matemàtiques...), remarca que s'incorre en una contradicció pedagògica que no hauria de tenir l’aval del Departament d'Educació. Es pot donar el cas que, tot i tenir els llibres de text en català, un dia a la setmana s'impartirien les classes en castellà , un altre dia en català... un autèntic despropòsit.

Per saber-ne més:
 
 
 

 

Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid