Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1936 Buenaventura Durruti és ferit mortalment a Madrid

1936 Buenaventura Durruti és ferit mortalment a Madrid, on combatia les tropes feixistes; moria el dia després

19/11/1936 Tal dia com avui
Retrat de Durruti en una revista de l'època Retrat de Durruti en una revista de l'època

Buenaventura Durruti ( Lleó, 1896–Madrid, 20 de novembre de 1936 ) fou un sindicalista i revolucionari anarquista.

Nascut a Lleó, era mecànic-ajustador i va treballar en el sector ferroviari. Es va trasllladar el 1920 a Barcelona, on s'afilià a la CNT (Confederació Nacional del Treball). El 1922 formà juntament amb Joan García Oliver i Francisco Ascaso el grup Los Solidarios, al qual se li imputà, un any més tard, la mort del cardenal Juan Soldevila y Romero. Va fugir a Argentina, Uruguai i altres països llatinoamericans i europeus.

En 1931 torna a Espanya, i es va integrar a la Federación Anarquista Ibérica (CNT-FAI) —bel·ligerant amb la II República— i participà amb les insurreccions de 1932 i 1933.

En esclatar l'anomenada Guerra Civil el 1936 promogué la creació a Barcelona del Comité de Mil·lícies Antifeixistes, encapçalà una columna de milicians enviada al Front d'Aragó i el novembre d'aquell any marxà a Madrid —on fou ferit en combat (en una situació no aclarida), morint a l'hospital el día 20— a contenir l'ofensiva de les tropes sublevades (batalla de Madrid).

Per saber-ne més:

Durruti en la revolución española (vídeo basat en la biografia escrita per Abel Paz, Fundación de Estudios Libertarios Anselmo Lorenzo)

Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid