En aquesta línia, la CCQC difon en un nou vídeo a les xarxes socials que el trànsit és el responsable de més del 50% de les emissions contaminants i al Vallès cada any moren prematurament més de 600 persones, unes 3.000 al conjunt de la regió Metropolitana, a causa de la contaminació (segons dades publicades per prestigiosos grups de recerca). Amb el Quart Cinturó serien moltes més.
Exigeixen als responsables polítics que abandonin definitivament projectes i polítiques pensades únicament per afavorir un model de mobilitat contaminant que privilegia les persones amb més poder adquisitiu, afavoreix l’especulació i va en contra de la salut pública.
També reclamen que totes les inversions en transport vagin adreçades a garantir un transport col·lectiu sostenible i de qualitat i afavoreixen millors condicions de vida per al conjunt de la ciutadania. El projecte de micromecenatge per portar el Quart Cinturó als tribunals segueix avançant a la plataforma GOTEO i ha superat ja el 50% de l’import previst en els primers 20 dies. L’objectiu és arribar als 17.000 € abans d’acabar l’any, per poder fer front als costos legals, tècnics i judicials necessaris els propers mesos i anys per aturar el projecte del Quart Cinturó.
Fa tot just unes setmanes diversos col·legis professionals i institucions de recerca reclamaven en una Carta oberta als responsables polítics “que es tracti el problema de la mala qualitat de l’aire amb coherència, seriositat, ambició i urgència per implementar les mesures que són necessàries per aconseguir un aire net saludable per a tota la ciutadania”.
Així, arreu del Vallès estan exposats a respirar aire contaminat que supera en escreix els límits màxims fixats per l’Organització Mundial de la Salut.
El Quart Cinturó, a més de destruir el paisatge i provocar una pèrdua de la biodiversitat i dels millors terrenys agrícoles del Vallès, el Quart Cinturó faria augmentar encara més la contaminació, les afeccions respiratòries i el nombre de morts prematures.
El trànsit al Vallès té un impacte molt important sobre la nostra salut, a l’interior de les ciutats i al voltant de la xarxa viària d’alta capacitat. Bon exemple de l’efecte del trànsit són: ï L’autopista AP7 a Barberà del Vallès, Sta. Perpètua i Mollet, per on passen cada dia 164.000 vehicles que emeten 23 tones de partícules contaminants (PM10) que afec- ten la nostra salut.
ï L’autopista C58 a Ripollet, per on passen cada dia 155.000 vehicles, que emeten 280 tones d’òxids de nitrogen que afecten als nostres pulmons. ï Tot aquest trànsit emet a més molts altres gasos contaminants i d’efecte hivernacle, que són els causants del canvi climàtic-
Per això des de la Campanya Contra el Quart Cinturó reclamen la necessitat de tenir un aire net per respirar i viure, i per això animem a la ciutadania a exigir la retirada del projecte del Quart Cinturó i Reclamem que totes les inversions en transport vagin adreçades a garantir un transport col·lectiu sostenible i de qualitat i afavoreixen millors condicions de vida per al conjunt de la ciutadania.