Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CCQC
Denuncien l'impacte de noves autopistes com el Quart Cinturó en les malaties respiratòries

La Marató de TV3 està dedicada a les malalties respiratòries. "La millor prevenció per aquestes malalties seria deixar de promoure més autopistes, més cotxes i més contaminació", afirma La Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC). El projecte de micromecenatge per portar el Quart Cinturó als tribunals segueix avançant a la plataforma GOTEO i ha superat ja el 50% de l’import previst en els primers 20 dies. L’objectiu és arribar als 17.000 € abans d’acabar l’any, per poder fer front als costos legals, tècnics i judicials necessaris els propers mesos i anys per aturar el projecte del Quart Cinturó.

10/12/2024

En aquesta línia, la CCQC difon en un nou vídeo a les xarxes socials que el trànsit és el responsable de més del 50% de les emissions contaminants i al Vallès cada any moren prematurament més de 600 persones, unes 3.000 al conjunt de la regió Metropolitana, a causa de la contaminació (segons dades publicades per prestigiosos grups de recerca). Amb el Quart Cinturó serien moltes més.

Exigeixen als responsables polítics que abandonin definitivament projectes i polítiques pensades únicament per afavorir un model de mobilitat contaminant que privilegia les persones amb més poder adquisitiu, afavoreix l’especulació i va en contra de la salut pública.

També reclamen que totes les inversions en transport vagin adreçades a garantir un transport col·lectiu sostenible i de qualitat i afavoreixen millors condicions de vida per al conjunt de la ciutadania. El projecte de micromecenatge per portar el Quart Cinturó als tribunals segueix avançant a la plataforma GOTEO i ha superat ja el 50% de l’import previst en els primers 20 dies. L’objectiu és arribar als 17.000 € abans d’acabar l’any, per poder fer front als costos legals, tècnics i judicials necessaris els propers mesos i anys per aturar el projecte del Quart Cinturó.

Fa tot just unes setmanes diversos col·legis professionals i institucions de recerca reclamaven en una Carta oberta als responsables polítics “que es tracti el problema de la mala qualitat de l’aire amb coherència, seriositat, ambició i urgència per implementar les mesures que són necessàries per aconseguir un aire net saludable per a tota la ciutadania”. 

Així, arreu del Vallès estan exposats a respirar aire contaminat que supera en escreix els límits màxims fixats per l’Organització Mundial de la Salut.

El Quart Cinturó, a més de destruir el paisatge i provocar una pèrdua de la biodiversitat i dels millors terrenys agrícoles del Vallès, el Quart Cinturó faria augmentar encara més la contaminació, les afeccions respiratòries i el nombre de morts prematures.

El trànsit al Vallès té un impacte molt important sobre la nostra salut, a l’interior de les ciutats i al voltant de la xarxa viària d’alta capacitat. Bon exemple de l’efecte del trànsit són: ï L’autopista AP7 a Barberà del Vallès, Sta. Perpètua i Mollet, per on passen cada dia 164.000 vehicles que emeten 23 tones de partícules contaminants (PM10) que afec- ten la nostra salut.
ï L’autopista C58 a Ripollet, per on passen cada dia 155.000 vehicles, que emeten 280 tones d’òxids de nitrogen que afecten als nostres pulmons. ï Tot aquest trànsit emet a més molts altres gasos contaminants i d’efecte hivernacle, que són els causants del canvi climàtic-

Per això des de la Campanya Contra el Quart Cinturó reclamen la necessitat de tenir un aire net per respirar i viure, i per això animem a la ciutadania a exigir la retirada del projecte del Quart Cinturó i Reclamem que totes les inversions en transport vagin adreçades a garantir un transport col·lectiu sostenible i de qualitat i afavoreixen millors condicions de vida per al conjunt de la ciutadania.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid