Lloret de Mar no és l’únic municipi gironí, que te una forta dependència del turisme i que se situa en una renda per càpita molt per sota de la mitjana, també hi trobem Roses o Castelló d’Empúries. En tots aquests municipis amb aquestes característiques es genera un greu problema d’habitatge (per la massificació turística, rendes baixes i preus de lloguer molt alts).
Aquesta situació de dependència del sector turístic genera desigualtats, no només en treballs temporals i precaris, sinó que en aquests municipis hi ha un excés d’habitatge només destinat al turisme i que s’omplen uns pocs mesos a l’any, això genera una disminució de l’oferta de l’habitatge habitual i un increment de preus del mercat de l’habitatge (arribant a pagar el 70% del sou de lloguer) per a la gent que viu a la ciutat,
Mireia Vehí afirma que “el vot contrari de la CUP a la nova llei d’habitatge perquè el govern del PSOE i Sumar no van incorporar-hi la regulació del lloguer de temporada, a més de ser una llei de mínims i insuficient”, a més la candidata ha instat a la resta de partits a recuperar la llei catalana de regulació del preu de lloguer “és més ambiciosa i defensa una regulació efectiva dels lloguers” ha afegit Vehí.