Dins de la Setmana Cultural de la Societat Coral El Micalet se celebra el 125è aniversari de la fundació de l'Orfeó Valencià el Micalet amb una exposició on es reviuen els precedents i els inicis del moviment orfeonístic de l´època, sense obviar-hi l'ascendència del nord de la nació amb els Cors de Clavé, la composició obrera i la significació republicana. Una mostra treballada per Jose Guia que ha estat l'encarregat de fer el guió mitjança una tasca de recerca documental i Josep Andrés ha estat del disseny i la maquetació ha estat Vicent Andrés.
L'exposició, que s'ha inaugurat aquesta vesprada, remarca que l'Associació dels Cors de Clavé realitzà un gran festival a la ciutat de València l'any 1893. Fruit d'aquesta visita, es fundà més tard l'Orfeó Valencià El Micalet, que s'integrà en l'Associació dels Cors de Clavé. Cal recordar que la Societat Coral el Micalet és hereva de l'Orfeó Valencià.
La setmana cultural de l'entitat també commemora enguany el 150è aniversari del naixement Pompeu Fabra entre altres activitats. Ara bé un dels actes més destacats serà festa literària de dissabte, enquè es lliuraran els premis Miquelet, que recaurà en la Federació dels Cors de Clavé, hereva i continuadora de l'obra del mestre Clavé.