La CUP ha fet públic el document “La bicicleta, un vehicle per humanitzar Mataró”, que conté 29 mesures concretes per promoure la bicicleta com a mitjà de transport o d'esbarjo per la majoria de la gent.
Juli Cuéllar, Xavier Safont-Tria i Marta Canal han explicat en roda de premsa, dimecres 18 de març, que la CUP proposa una planificació del transport que consideri la bicicleta com un valor i en potenciï el seu ús, com a transport quotidià.
Les mesures que proposem des de la CUP van encaminades a protegir les bicicletes en moviment, així com destinar espais i adoptar mesures per aparcar bicicletes amb seguretat.
És necessari eliminar les amenaces plantejades pel trànsit de vehicles a motor i protegir els ciclistes amb la segregació d’espais per a la bicicleta i la reducció de la velocitat del trànsit rodat.
Ara mateix Mataró no està adaptada per a la circulació en bicicleta de forma segura i massiva. La xarxa de carrils bici a la ciutat de Mataró és deficitària, inconnexa, i poc segura. Ara bé, l’entorn urbà de Mataró té unes dimensions òptimes pels desplaçaments en bicicleta ja que no supera els 4 km de distància. Hauríem d’optimitzar els potencials que té la ciutat que ara mateix desaprofitem.
El document l'ha desenvolupat la CUP Mataró amb el suport i l’assessorament tècnic de Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta i del Grup de Mataró - Bicicleta Club de Catalunya.
Cal capgirar l’actual ordre de prioritats de l’espai públic. Proposem una prioritat per aquest ordre: primer el vianants, segon les bicicletes, tercer el transport públic, i per últim els vehicles privats.