Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Secundària
EL SEPC fa una crida a boicotejar les proves de les "Competències Bàsiques"

L’experiència passada, quan diferents nuclis i centres educatius van declarar-se insubmisos i van deixar en blanc les proves, va demostrar que "som capaces de desobeir, defensant el model educatiu en què creiem i pel qual lluitem".

10/02/2015 Educació

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha fet una crida als 66.520 alumnes de 4t d’ESO de Catalunya a què es neguin a participar en les proves de "Competències Bàsiques" que convoca cada any el departament d’Ensenyament a tots els centres educatius de Catalunya.

Enguany, les proves tindran lloc en els 1.044 instituts, entre dimarts i dimecres. Les va posar en marxa Ensenyament a Quart d’ESO –les que se celebren aquests dies– i a Sisè de Primària per controlar l’evolució dels nivells competencials dels alumnes en les matèries de llengua catalana, castellana, estrangera i matemàtiques. Els resultats se sabran a partir del 7 d’abril.

Per a dur a terme el boicot, el SEPC ha publicat una guia explicativa, basada en quatre passos bàsics: Preparar una xerrada/passaclasses informatius sobre les Competències Bàsiques; signatura de l’autorització de la família; negació a la realització de les proves i convocatòria de vaga al curs de 4t d’ESO.

Aquestes quatre fases, juntament amb una reproducció de l’autorització a lliurar al centre, es troben entre les eines perquè els dies 10 i 11 "ens declarem insubmises, defensant el model educatiu en què creiem i lluitem", apunta el sindicat.

Determinen les subvencions econòmiques als centres i fomenten la competivitat

El SEPC s'oposa a les proves perquè a partir de l’aplicació del la LOMQE s’acaben distribuint subvencions econòmiques als centres amb millors resultats en lloc de fer-ho a aquells més necessitats. Les estudiants ho entenem com un premi que ha deixat de banda l’objectiu de millora de la qualitat de l’ensenyament, passant a ser únicament un criteri d’inversió econòmica desigual i injust.

A més a més, els resultats de les proves fomenten la competitivitat entre els centres, tot creant una divisió entre els “bons” i els “dolents”. "Entenem que ha de ser la cooperació entre aquests el que ha de regir les relacions entre centres i, en cap cas, la competició basada en resultats" afegeix el sindicat.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid