Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
EDUCACIO
36 claustres de docents es manifesten crítics amb la LOMQUE

Claustres crítics amb LOMCE: 36 centres (18 IEs, 15 CEIPs i 2 CEPAs)

15/11/2014 Educació

Trenta-sis claustres han aprovat un manifest crític en contra de la LOMQUE, una llei considerada retrògrada, segregadora i mercantilista. Aquesta llei 'Wert', que tampoc ha estat consensuada, altera el funcionament democràtic dels centres i va en la direcció contrària al que demana la comunitat educativa: consens, planificació i estabilitat.


L'Assemblea de Docents va iniciar a principi de curs una línia de treball per combatre la implantació de la LOMQUE -que ja afecta Primària i aspectes de Secundària-. La primera acció va ser impulsar la declaració de claustre crític amb la LOMQUE, que ja han signat trenta-sis claustres. Recordem que aquest és un dels deu punts de reivindicació que motivaren la vaga indefinida i que ja ha entrat en vigor i s'ha començat a implantar, amb situacions tan dantesques com el desenvolupament de la Formació Professional Bàsica o la mutilació de Primària.


En el manifest (que podeu consultar a sota), s'emplaça les autoritats polítiques a restablir el diàleg amb la comunitat educativa. I defensa que les lleis educatives han de garantir la participació democràtica i no coartar-la. Alhora, reivindica la dotació de recursos i el respecte a l'autonomia dels centres. Critica que l'educació s'empobreix amb la marginació del vessant artístic, musical i de pensament dels continguts curriculars. Per acabar, reclama també l'impuls d'un pla contra l'abandonament escolar prematur.

Claustres crítics amb LOMCE: 36 centres (18 IEs, 15 CEIPs i 2 CEPAs)


18 IES: Pau Cases Noves, Son Pacs, Politècnic, Josep Sureda i Blanes, Bendinat, Josep Font i Trias, Son Rullan, Guillem Cifre de Colonya (Pollença), Llorenç Garcias i Font (Artà), J.M.Llompart, Binissalem, Sta Margalida, Clara Hammel (Port Pollença), Can Peu Blanc (Sa Pobla), Baltasar Porcel (Andratx), Ses Estacions, Son Pacs, Portocristo.


16 CEIP: Mestre Colom Bunyola, Maria Antònia Salva, Binissalem, Ses Comes, Rafal Nou, Rafal Vell, Ses Cases Noves, Gabriel Vallseca, Rodamilans (Sineu), Nadal Campaner Arrom (Costitx), s'Algar (Portocolom), Melcior Rosselló i Simonet (Sta Maria), Es Pont, Son Ferriol, Es Vinyet (d'Andratx).
2 CEPA: Son Canals, Camp Redó.


DECLARACIÓ DE CLAUSTRE CRÍTIC AMB LA LOMCE
"En la fase de desenvolupament de la nova Llei educativa, la LOMCE, el Claustre de professors del CEIP/IES___________________________________________________________
volem posar de manifest el següent:

1.- Per la millora de la qualitat educativa, són factors imprescindibles: un augment de la inversió, un increment de personal, unes condicions apropiades a les aules. EN CANVI el context actual, caracteritzat per la disminució de recursos i l’empitjorament de les condicions de treball, contradiu qualsevol intenció de millorar la qualitat. Les obligacions que la LOMCE imposa als centres, en mesures d’accions de qualitat, manquen de sentit en aquest context. Pensam que és l’administració qui té la responsabilitat d’adoptar mesures que assegurin la qualitat del servei educatiu i donar explicacions pel deteriorament que provoquen les mesures de retall que està aplicant. Exigim que l’aplicació de la Llei quedi subordinada a la dotació als centres de medis que garanteixin unes condicions dignes per la tasca educativa.


2.- Disminuir els problemes de fracàs i abandonament prematur requereix canvis d’organització i del sistema d’avaluació, amb la finalitat de detectar els problemes d’aprenentatge, establir mesures de millora i possibilitar les intervencions necessàries per atendre l’alumnat en la seva diversitat. EN CANVI les avaluacions externes i els itineraris tancats previstos en la LOMCE persegueixen, en realitat, finalitats diferents: classificar i seleccionar l’alumnat, condicionar l’actuació docent i establir jerarquies entre centres. Des de la nostra professionalitat docent, rebutjam, tant aquest sistema d’avaluació, com els itineraris excloents. Advocam per l’impuls d’actuacions que permeten als equips docents la necessària flexibilitat per adoptar les mesures més adequades, en un sentit integrador, per procurar l’èxit escolar de tots.


3.- Els continguts de l’ensenyament han d’anar encaminats al desenvolupament ple de la personalitat de l’alumnat, mitjançant una presència adequada de les diferents àrees de coneixement, així com a la formació en valors universals. EN CANVI les prioritats de la LOMCE són altres, ja que configura un model curricular enfocat exclusivament a potenciar aquelles destreses que seran mesurades mitjançant proves estandarditzades, delegant a un paper secundari nombroses matèries i eliminant els continguts d’educació ètica i cívica. Creiem que aquest model és profundament erroni, tant des del punt de vista pedagògic, com pel seu impacte negatiu en les plantilles dels centres. Reclamam que les normatives que desenvolupen el currículum integrin equilibradament totes les disciplines dels àmbits artístic, humanístic i científic.


4.- Les lleis han de garantir el principi d’autonomia dels centres d’ensenyament, basat en la participació democràtica de la comunitat educativa en la gestió d’aquests. EN CANVI la LOMCE buida de competències els òrgans de govern dels centres d’ensenyament i concep la figura del director, no tant en el seu paper de dinamitzador d’un projecte educatiu, sinó més bé com un gerent empresarial. Consideram que aquest model és contrari al principi d’autonomia i no afavoreix la implicació dels diferents estaments en la tasca educativa. Ens reafirmem en la nostra voluntat de continuar actuant com a òrgan col·legiat, exercint el dret a la participació que constitucionalment ens correspon.


Emplaçam les autoritats educatives a restablir el diàleg amb la comunitat educativa. Exigim que en el moment d’implementar canvis, escoltin els claustres i actuïn en defensa de l’educació pública, de conformitat amb els criteris que manifestam en aquest escrit.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid