Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
9N
El Consell de Districte de Sants-Montjuïc dón suport a la Consulta
09/10/2014 Política

Dimarts passat, a la magnífica sala de plens del Consell de Districte de Sants-Montjuïc, es va aprovar una proposició de suport a la consulta del 9 de novembre. Hi havia una gran representació del teixit associatiu local, i una majoria de samarretes grogues entre el públic. S'hi van votar, de fet, dues proposicions. L’una era del Partit dels Socialistes de Catalunya, en la línia coneguda: que està bé fer la consulta, però ha de ser pactada amb el Govern espanyol. No va prosperar.

L’altra era d’Unitat per Barcelona, en què es demanava donar suport incondicional des de Sants-Montjuïc a la celebració de la consulta. Hi van votar a favor Convergència i Unió, Iniciativa per Catalunya – Esquerra Unida i Alternativa i la mateixa Unitat per Barcelona.

En el debat de la proposició socialista, el seu portaveu, Albert Deusedes, va defensar que era important que es parlés de la consulta del 9 de novembre: "Volem una consulta, però no compartim els termes en què s'ha plantejat". Jordi Suñé, en nom d'Unitat per Barcelona, va retreure al portaveu socialista la falta d'arguments positius. Cristòfol Ortolà, portaveu d'Iniciativa per Catalunya - Esquerra Unida i Alternativa, va rebutjar la proposició, que "fixa la posició del PSC" i va demanat que se sumessin al bloc per la consulta. José Antonio Calleja va criticar l'oportunisme del PSC i, en una intervenció breu, va recordar amb tota correcció que la posició política del Partit Popular era ben coneguda. Francesc Xavier Esteve, portaveu de Convergència i Unió, va dir als representants del PSC que, amb la proposició presentada, "fixen la seva posició, ja l'havien fixada quan no es van sumar a la majoria". Repetint l'argument del PSC al debat de l'Ajuntament de Barcelona, Deusedes va retreure a la majoria per la consulta que busqués adhesions. La proposició va obtenir únicament els vots del PSC.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  3. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  4. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  7. La CUP reclama la fi de les activitats il·legals a la Gola del Fluvià i la seva renaturalització
  8. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
  9. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid