Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Consulta popular
Multireferèndum manté la convocatòria i fa una crida a la participació

Com a acció simbòlica demanem que s’inundin les xarxes d’imatges de taules i que la ciutadania tregui al carrer de forma simbòlica tot tipus de taules el 24 i 25 de maig. Llancen l'etiqueta  #ATaula

23/05/2014 Política

Aquesta tarda, el Tribunal Suprem ha denegat la mesura cautelaríssima de suspensió de l’acord de la Junta Central que havia demanat multireferèndum, però un cop més no entra gaire al fons de l'afer i es treu de sobre el tema sense gaire anàlisi.

En canvi el vot particular de la Magistrada Celsa Picó dóna la raó, diu que s'hagués hagut de donar la cautelaríssima i, ella sí, entra al fons de l'afer i fa una anàlisi jurídica ben raonada, justificant el per què de la seva opinió tècnica.

La Sala la formen 5 magistrats, d'ells una no està d'acord en la resolució. Creiem que és molt important que en un tema tan puntual de mesura cautelaríssima s'emeti un vot particular.

A l’espera de la resolució del contenciós administratiu que va ser admès a tràmit ahir, mantenim la convocatòria del multireferèndum amb la seguretat de no haver intervingut en la campanya electoral europea en cap moment i de que tampoc ho farem el dia 24 i 25 amb les taules al carrer.

Segons els comnvocants, la Junta Electoral Central i el Tribunal Suprem, amb el seu posicionament, intenten polititzar electoralment una convocatòria que res té a veure amb elegir representants sinó en reivindicar l’expressió directa de la ciutadania en afers d’interès públic. Nosaltres no caurem en aquestes provocacions i seguiren treballant per ampliar la democràcia i no pas per a retallar-la.

Esperan que el Govern i les institucions catalanes facin prevaldre els drets polítics de reunió, manifestació i participació política directa. I d’asqueta manera, que es posin al costat del dret a decidir del poble català davant les interpretacions restrictives de la Junta i el Suprem.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid