Poc després es desactivava també el sistema de localització de l'avió, de manera que el vol MH370 que volava de Kuala Lumpur a Pequín va desaparèixer dels radars civils. Les autoritats malàisies asseguren que, a mig camí, va canviar de rumb programat i l'aeronau va seguir volant durant set hores, segons indiquen els radars militars. També se sap que l’avió va baixar fins als 5000 peus d’alçada per evitar els radar, que els mòbils dels passatgers estaven connectats 24 hores després de la desaparició de l’avió (tot i que ningú els contestava) i que els sistemes de vigilància de l'Organització del Tractat de Prohibició Completa dels Assajos Nuclears (Ctbto) no han detectat per ara cap explosió o xoc a terra o al mar en relació amb l'avió desaparegut.
Encara que poques informacions han transcendit, Estats Units (que participa en les investigacions) va dir que les investigacions se centren ara en els pilots desprès de descartar que la desaparició de l’avió sigui obra d’activistes uigurs (en un primer moment la desaparició de l’avió va ser reivindicada pels independentistes uigurs). Diversos Estats porten a terme un exhaustiu (però infructuós) treball d'intel·ligència de les 239 persones a bord, així com dels mecànics i el personal de terra que van participar en el vol MH370.