La Fundació Círculo Balear (FNCB) ja ha presentat, després de la primera setmana d'entrada en vigor de la Llei de Símbols, sengles denúncies contra els consistoris i els centres educatius que mantenen llaços quadribarrats penjats de les façanes, segons informa dBalears
En concret, pel que fa als consistoris, l'entitat denuncia que Cort i l'Ajuntament d'Artà mantenen penjades senyeres sense que s'hagi declarat la bandera quadribarrada símbol d'interès local. Aquest fet, segons el seu parer, vulnera la Llei de Símbols “sense necessitat d'esperar el decret que desenvolupa la llei i que pot autoritzar la bandera catalana si els consistoris la declaren oficial per al municipi”.
En el cas de Cort, l'entitat afirma que el llaç quadribarrat es manté penjat d'un dels balcons posteriors del consistori. De fet, encara que l'entitat no ho afirmi, es tracta del balcó exterior de les oficines del grup municipal de MÉS per Palma.
Antoni Verger, portaveu del grup municipal de MÉS, ha assegurat a dBalears que amb la demanda de retirada del llaç, l'entitat liderada per Jorge Campos “fa el ridícul”. Segons el seu parer, la normativa “no afecta edificis municipals, sinó només els edificis de la comunitat autònoma” i adverteix que “el més preocupant de la Llei de Símbols de Bauzá és que dóna ales a grupuscles com el Círculo Balear”.
Amb tot, el Círculo considera que la declaració de la senyera com a de símbol d'interès local “pot ser una via d'escapatòria perquè els que volen acabar amb els signes d'identitat de Balears i Espanya puguin fer-ho en els edificis públics”.
Centres educatius
Pel que fa als centres educatius, el Círculo n'ha denunciat cinc. Es tracta del CEIP Na Caragol d'Artà, l'IES Mosen Alcover i el CEIP Jaume Vidal i Alcover de Manacor, el CEIP Gabriel Comas i Ribas d'Esporles. També han denunciat l'IES Marratxí, l'IES de Sineu i els IES Josep Sureda i Blanes i Francesc de Borja Moll de Palma per mantenir la campanya “Enllaçats per la llengua” a les seves respectives pàgines web.
[Publicat originalment a www.vilaweb.cat/contrastant].