Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Diada
La marxa més multitudinària dels últims anys a Girona

10.000 persones es manifesten per la independència a la marxa de la CUP i Arran

12/09/2012 Política

La manifestació convocada per la CUP i Arran amb motiu de la Diada ha congregat enguany prop de 10.000 persones, que han desfilat pels carrers de la ciutat, amb crits a favor dels drets nacionals i socials del poble catatalà.

La marxa, que es va celebrar excepcionalment al matí per no solapar-se amb les convocatòries de la tarda a Barcelona, ha esdevingut la manifestació independentista més massiva dels darrers anys a Girona, i ha desbordat les previsions dels organitzadors.

A primera hora, ja centenars de persones van omplir la plaça del Vi per fer-hi la tradicional cantada d'Els Segadors, organitzada pel Casal Independentista El Forn i l'ADAC, en un acte que va ser força més concorregut que els darrers anys. Durant l'acte, i com a resposta a la negativa de l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, d'hissar l'estelada a la façana de l'Ajuntament, militants independentistes van penjar simbòlicament una estelada al balcó consistorial. Posteriorment l'històric militant del PSAN, Joan Daunis, va llegir el manifest unitari, i seguidament es va donar pas a la manifestació. Després de la marxa, la CUP i Arran van organitzar un piscolabis popular.

"Els catalans han decidit tirar pel dret"

El portaveu de la CUP a Girona, Jordi Navarro, ha qualificat la manifestació d'”històrica” i a afirmat que ha servit per “escalfar motors de cares a la tarda a Barcelona”. Navarro també ha declarat que “es palpa en l'ambient que en aquest país està passant alguna cosa important”, i ha fet una crida a la ciutadania a mantenir-se ferma “en la reivindicació dels drets nacionals i socials de les catalanes i els catalans”. “Amb manifestacions com les d'avui queda demostrat que les catalanes i els catalans han decidit tirar pel dret”, i que “l'etapa de l'autonomisme i el pactisme s'ha acabat”, ha conclòs el portaveu.

Valora
Rànquings
  1. Palma acollirà la II Trobada de Dones dels Països Catalans
  2. 40è aniversari de la manifestació per la llengua de l'MDT aturada per les càrregues indiscriminades de la policia espanyola
  3. Una llei de la selva de societats primitives.
  4. Sant Jordi per la Llengua fa una crida per convertir el Sant Jordi en una diada en defensa del català
  5. Xerrades del sindicat Intersindical-CSC a Girona
  6. L'arquitecta i urbanista Maria Sisternas serà assessora al govern municipal de Girona
  7. La CUP-Som Poble mostra força a Roses i Cadaqués
  8. La CUP denuncia el tancament de 111 línies a l’escola pública
  9. Comitès d’empresa dels Jesuïtes, Thau, Joan Pelegrí, Virolai i Maristes es mobilitzaran per la igualtat de jornada amb la pública
  10. “Cal garantir els grups singulars per combatre l’estigmatització dels centres”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid