Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
AMI
El Ripollès ja és comarca 100% independentista

Amb l'adhesió de Camprodon a l'AMI, el Ripollès esdevé la segona comarca, després del Pla de l'Estany, a tenir totes les institucions locals i comarcals adherides

29/07/2012 Política

El Ripollès és la segona comarca netament independentista, després del Pla de l'Estany. Amb l'adhesió de Camprodon a l'Associació de Municpis per la Independència (AMI), aquest divendres, el Ripollès aconsegueix sumar tots els municipis, un total de 19, a la causa independentista. D'aquesta manera totes les institucions polítiques de la comarca es declaren obertament independentistes, ja que el Consell Comarcal del Ripollès també està adherit a l'associació.

A Camprodon l'adhesió no va ser per unanimitat, sinó que va comptar amb una abstenció. Ni més ni menys que la de l'alcalde, Esteve Pujol (PSC). Amb tot, la resta de regidors socialistes, així com Més Camprodon i CiU hi van donar suport. El representant de l'Ajuntament de Camprodon a l'AMI serà Josep Juncà, el primer tinent d'alcalde.

El passat 6 de juny, el Pla de l’Estany, que té una població de 31.169 persones i compta amb un total d'11 municipis, es va convertir en la primera comarca amb el 100% de les seves institucions locals i comarcals independentistes. Després del Pla de l’Estany, les comarques amb més municipis adherits són, a banda ara del Ripollès, Osona, la Garrotxa i la Noguera.

Actualment més de mig miler de municipis estan adherits a l’AMI, arribant doncs a més de la meitat de les poblacions adherides. El principal repte de l’AMI és aglutinar el 60% de les poblacions per tirar endavant el referèndum que mostrarà la voluntat dels catalans d’assolir la independència.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  5. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  8. La Catalunya B
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid