Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió 29-M
Maulets i Alerta Solidària demanen respectar la presumpció d'innocència

Les organitzacions consideren que "el dret a vaga és una realitat a mitges"

30/03/2012 Drets i Llibertats
Maulets i Alerta Solidària han demanat respecte cap a la presumpció d'innocència del membre de l'organització juvenil detingut dijous a la matinada a Mataró. En un comunicat emès aquest divendres, les organitzacions exigeixen "que sigui el jutge pertinent qui en determini la culpabilitat o no". El col·lectiu antirrepressiu de l'esquerra independentista anuncia que es posa al costat del jove detingut i de Maulets "donant suport polític i jurídic i evitant-ne la criminalització".

El jove, veí de Cabrils (Maresme), va ser detingut a Mataró durant la matinada de dijous. Policies locals de paisà el van detenir per realitzar una acció a la seu del PP i se li imputen danys a la seu d'aquest partit. El noi va ser deixat en llibertat al matí després de prestar declaració. El PP va denunciar els fets dijous al matí.

El noi havia de participar als piquets informatius que es van desenvolupar sense incidències destacables a la ciutat de Mataró durant la vaga, juntament amb sindicats de treballadors de la ciutat, entre ells la Coordinadora Obrera Sindical (COS).

D'altra banda, durant la vaga general va ser detingut un altre militant de Maulets, en aquest cas d'Olot.

Maulets i Alerta asseguren que "és evident que encara a dia d'avui el dret a vaga és una realitat a mitges, quan veiem que molta gent és amenaçada d'acomiadament si la secunden i quan els membres dels piquets informatius són detinguts sota criteris polítics". En aquest sentit, remarquen que seguiran treballant "per aconseguir aturar les retallades i aquesta reforma laboral".
Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  9. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid