Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Entitats financeres
Col·lapsen la Diagonal en protesta per les "participacions preferents"

Els manifestants denuncien que no se’ls va informar de la naturalesa del producte ni que podien perdre els diners, el que l’associació titlla de “falta de transparència i informació insuficient”.

19/01/2012 Drets i Llibertats
Més de tres-centes persones s'han concentrat aquesta tarda davant de les oficines de la seu  "La Caixa" en protesta per haver comercialitzat participacions preferents. Posteriorment, els manifestans, la majoria d'ells jubilats, han tallat la Diagonal durant més de dues hores. La qual cosa ha generat una cua de vehicles de més de 4 kilòmetres. L'Associació d'Usuaris de Bancs Caixes i Assegurances (ADICAE) ha convocat la concentració.

L'entitat va denunciar 52 entitats financeres l'octubre passat per no haver informat degudament sobre les característiques i els riscos de les emissions de participacions preferents, un producte financer de rendibilitat variable i no garantida de risc elevat.

ADICAE assegura que centenars d'afectats s'han dirigit a l'organització per denunciar "una comercialització irregular i una falta de transparència" d'aquests productes, en comprovar que no podien recuperar els estalvis que van invertir sense conèixer els seus riscos.

Les entitats financeres no només han col·locat sense escrúpols aquests productes, sinó que també han bloquejat els seus propis “mercats interns”, creant una mena de “corralito” que impedeix als clients retirar els seus diners.

Valora
Rànquings
  1. Voluntat de construir una xarxa per trobar formes d'organització per incidir en la presa de decisions
  2. L'Audiència de Girona nega que un veterà independentista (Quim Tell) ho sigui per no haver-lo d'amnistiar
  3. 40è aniversari de la manifestació per la llengua de l'MDT aturada per les càrregues indiscriminades de la policia espanyola
  4. L’ANC irromp a Sants-estació contra el caos en Rodalies
  5. La Fiscalia de Memòria Democràtica accepta la denúncia per tortures a Via Laietana presentada per Blanca Serra
  6. Meridiana Resisteix: 1714 dies de lluita
  7. Cadena humana el 5 d’abril, entre Castelldefels i Gavà, contra el Pla de Ponent
  8. USTEC·STEs (IAC) i CGT convoquen a tot el personal d’atenció educativa a la vaga el proper 8 d’abril
  9. “Prou impunitat a l’empresa contaminant que posa en risc la salut dels habitants de Bonmatí”
  10. Presentació de llibre "El mite del bilingüisme i altres textos per a descolonitzar la ment" de Jordi Martí Monllau a la llibreria Ona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid