Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'OTAN deixa morir desenes d'immigrants a la Mediterrània

 Unitats militars europees i de l'OTAN van deixar morir de fam i set a 61 immigrants africans el vaixell va patir una avaria quan es dirigia a l'illa de Lampedusa (estat Italià), segons informen es diaris The Guardian i Gara. Els militars no van atendre les trucades d'auxili i van deixar morir els migrants que hi viatjaven.

 The Guardian informa avui que un vaixell que portava a bord 72 immigrants, entre ells dones i nens, va patir una avaria a finals de març després de partir del port de Trípoli amb direcció a l'illa italiana de Lampedusa. D'altra banda, els mitjans avui informen del rescat de mig miler d'immigrants d'origen sub-saharià procedents de Líbia i Tunísia prop de l'illa italiana.

09/05/2011 10:15 Internacional

Malgrat les senyals d'alarma enviades a la guàrdia costanera italiana i que el vaixell va aconseguir contactar amb un helicòpter i un vaixell de guerra de l'OTAN, ningú va intentar rescatar als seus ocupants, segons denuncia el diari britànic.

Només onze persones que viatjaven en el vaixell, que va estar a la deriva en alta mar durant 16 dies, van aconseguir sobreviure.

"Cada matí, en despertar, trobàvem més cadàvers, que deixàvem a bord vint hores abans de llançar-los al mar ", va relatar al diari Abu Kurke un dels supervivents.

El dret marítim internacional obliga a tots els vaixells, inclosos els militars, a atendre les trucades d'auxili dels vaixells que es troben en les proximitats i a socórre'ls.

Les organitzacions defensores dels drets dels refugiats han exigit una investigació dels fets i l'agència de l'ONU per als refugiats (ACNUR) ha demanat major cooperació per salvar vides entre els vaixells comercials i militars que solquen les aigües del Mediterrani.

FONT: www.gara.net

 

 

Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  8. La Catalunya B
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid