I és que el GOB assenyala que cal retirar el projecte que es
faci l'estudi de mobilitat necessari per a plantejar solucions a la
problemàtica dels accessos a Palma sense comprometre ni condemnar la
mobilitat a tota l'illa de Mallorca.
Per el GOB el projecte de via connectora no es pot "retocar", maquillar ni "minimitzar" per tal d'evitar la contestació social, i considera que el paper del PSOE del Consell ha estat i és realment lamentable tant alhora de plantejar la infrastructura, com en la seva presentació i tramitació.
El GOB reitera que és Un projecte ple de despropòsits i irregularitats que s'ha de retirar. "El projecte de via connectora no és pot renegociar amb arguments polítics: volem els arguments tècnics que justifiquin la solució que s'adopti a la problemàtica dels accessos a Palma."100km/h pel PSOE o 80km/h pel Bloc? ni un ni l'altre, senzillament només allò que sigui estrictament necessari des del punt de vista tècnic d'una mobilitat sostenible i que no condicioni negativament el futur de la mobilitat ni el territori" apunta el GOB.
Des de 2008 el GOB denuncia que el projecte de via connectora no s'ha basat en un estudi previ de mobilitat que valori diferents alternatives, tenint en compte tots els modes de transport, i ens asseguri que optam per la millor opció per garantir la solució de la problemàtica dels accessos a Palma. Un estudi que era un compromís polític i que a més, tenia una dotació pressupostària a través del Conveni de Carreteres.
Per al GOB el projecte es presentà sota un fals discurs de sostenibilitat i consens. Les crítiques socials, veïnals i dels propis partits polítics amb representació al Consell, ha deixat clara evidència de que no era així. Ara, en la recta final abans de les eleccions i per "calmar" les veus que s'hi oposen, es manté el discurs de revisar, minimitzar, replantejar... però la realitat és que el projecte segueix la seva tramitació i que aquesta estratègia política que s'ha encetat ens pot dur a un "maquillatge" del projecte però que no signifiqui un replantejament real de la infrastructura i s'allunyi encara més d'una justificació tècnica des del punt de vista de la mobilitat.