Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Centenars de blocaires se sumen a la Festa Estellés

A Barcelona, Vilaweb es va avançar la vesprada de divendres passat amb una lectura oberta de poemes i l' Espai País Valencià tancarà els actes la vigilia de la Diada Nacional amb un sopar i una lectura de poemes.

Dissabte passat, la comunitat internauta es va afegir a la iniciativa empresa per Josep Lozano i la va adaptar a la xarxa omplint-la de poemes i records del poeta de Burjassot. La majoria fan la seua contribució a la difusió de l'obra de l'autor amb la reproducció d'algun dels seus poemes.

07/09/2010 03:04 Cultura
Tampoc no han faltat els que reivindiquen els actes presencials de record, els que l'assenyalen com a evidencia de la deixadesa de les institucions valencianes respecte a tot el que tinga a vore amb la cultura autòctona, i fins i tot els que recorden com es va produir el primer contacte dels seus autors amb l'obra d'Estellés.
 
El lingüista Víctor Pàmies en el seu bloc Raons que rimen, en el qual ha arreplegat fins al moment prop de 250 entrades en homenatge a Estellés
 
El record del poeta va traspassar també la frontera dels blocs i va aconseguir les xarxes socials, en les quals la jornada del dissabte es van penjar també poemes i vídeos de les versions musicades d'alguns d'eixos poemes que en el seu moment van realitzar Ovidi Montllor, Paco Muñoz i tants altres.
 
A Picanya (Horta Sud),  el poeta Lluís Roda, guanyador dels Jocs Florals de Barcelona 2010, va ser el conductor i el lector més fet de la nit en favor d'Estellés a Picanya. Als jardins de l'Alqueria de Moret, va saber-nos guiar a través dels versos d'un poeta immens, extraordinari, des del compromís a la identitat, de l'emoció a la lírica, de la cruesa a l'eròtica, el més gran dels poetes valencians, un dels millors en llengua catalana de tots els temps, va tornar a passejar amb aquella dignitat que ens és tan necessària. Roda va començar amb el Mural del País Valencià intencionadament, i cada colp que intervenia convidava a llegir els presents, explicava secrets, apuntava futures publicacions, demanava complicitat per la poesia… Les intervencions van ser lluïdes, diverses, amb detalls que la gent de pes sap traure en el moment. Estellés ho mereixia d'aqueixa manera. Em quede amb la lectura de Maria Jesús, cap d'estudis de l'Institut Enric Valor, perquè va ser impagable la tria del poema al doctor Peset Aleixandre, afussellat a Paterna pels franquistes… Cada lector no feia curt, que convidaven a redescobrir la grandesa, l'orgull, l'estima pels nostres a través d'Estellés, i anaven convertint l'homenatge en una altra nit única, que ens comprometem a celebrar cada 4 de setembre. Un motiu, aquest sí, per reivindicar un dia gran a València.  (Bloc Ulises 20)
 
 
Per saber-ne més: 
 
 
Raons que rimen, Bloc de Víctor Pàmies
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid