Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Blanes denuncia la manca d'informació i participació ciutadana sobre l'ampliació del port

"És ben cert que el port actual necessita unes millores... però a les obres d'ampliació que tot just han començat...Hi ha una sèrie de punts foscos que plantegen interrogants que són de difícil justificació i que, en cas de tenir-ne, ens agradaria conèixer"
La CUP de Blanes denuncia és la manca d'informació i de participació ciutadana, "la qual ha de ser bàsica en tot projecte que afecta a la societat de la qual en formem part. Les obres han començat i el procés és irreversible, no obstant això, des de l'assemblea local de la CUP de Blanes volem promoure un debat en el que tothom hi pugui dir la seva".

07/06/2010 11:38 Territori

 

La CUP de Blanes reflexiona sobre l’inici de les obres al Port
 

El dia D ha arribat. Finalment, les tan anunciades obres per a l'ampliació  del port de Blanes ja han començat: la maquinària pesada, els camions i tota la resta d'estris variats que acompanyen qualsevol obra ja hi estan funcionant a ple rendiment. És espectacular la presencia del vaixell plataforma de 50 metres d'eslora que està situat a la mateixa entrada marítima del port. Això, però, només és l'inici d'una obra faraònica, el procés de la qual ha de durar (diuen) una mica més de dos anys, espai de temps en què les nostres retines i també la resta dels sentits hauran de conviure, acostumar-se i, fins i tot, estimar la presència de tan il·lustres monstres de metall. És la conseqüència d'una llarga sèrie de  
reivindicacions que reclamaven des de fa molt de temps la conveniència d'efectuar una ampliació del port, per millorar les condicions de treball dels diferents sectors que hi operen: el pesquer, el turístic i el lúdic o esportiu.

 
És ben cert que el port actual necessita unes millores, ja que té mancances tant a nivell marítim com a nivell terrestre, que realment dificulten les condicions de treball dels professionals dels diferents sectors: hi ha manca d'espai, falta de protecció envers als temporals de llevant i migjorn, problemes d'agitació d'aigües interiors, problemes de mobilitat de vehicles, etcètera, però som realment conscients de la magnitud del procés  
amb totes les seves conseqüències en el qual estem sotmesos els vilatans de Blanes?

 
Hi ha una sèrie de punts foscos que plantegen interrogants que són de difícil justificació i que, en cas de tenir-ne, ens agradaria conèixer, ja que es té la percepció que hi ha una gran ignorància sobre el tema per part de gran part de la població.

 
Un dels principals interrogants que es poden plantejar i que és bastant bàsic és que el projecte aprovat, una de les vàries alternatives proposades per a l'ampliació del port, curiosament és una de les més cares i la més impactant per al medi ambient, per tant, quin criteri s'ha seguit tenint en compte la relació entre els costos i els beneficis?  

Pel que fa a l'impacte mediambiental, sembla que el tema no està del tot aclarit ja que hi ha alguns aspectes que, tant des del punt de vista geològic com des del biològic, no són compatibles amb l'entorn. Davant d'aquest fet, com s'ha donat llum verda al projecte sense tenir-ho en compte? Quant a la mobilitat, el nou port en solucionarà les actuals mancances i podrà absorbir l'increment de la circulació de vehicles que s'hi produirà?  

Respecte els nous equipaments que s'hi construiran, quins en seran els beneficiats, seran concessions que responen a necessitats reals o n'hi haurà  de buits o ocupats per usuaris externs al port?

 
Una altra qüestió que ens vé al cap és la que planteja la necessitat real d'ampliar la superfície de l'espai marítim intern del port: tenint en compte que les embarcacions professionals són faves comptades, es volen atraure, doncs, embarcacions lúdiques o privades? quin paper hi juga el club de vela en tot això?

 
Seguint amb aquesta línia, fins a quin punt el temporal de Sant Esteve va actuar com a detonant per l'acceleració de l'aprovació  de l'actual projecte d'ampliació del moll, satisfent unes demandes provinents d'un sector en recessió com el pesquer, però tradicional i estimat per la població, fet que va comportar un suport incondicional de l'opinió pública que es va traduir en un suport polític, donant la sensació que no se'n van preveure totes les conseqüències negatives?

 
Es poden plantejar mil i una qüestions, el denominador comú és la manca d'informació i de participació ciutadana, la qual ha de ser bàsica en tot projecte que afecta a la societat de la qual en formem part. Les obres han començat i el procés és irreversible, no obstant això, des de l'assemblea local de la CUP de Blanes volem promoure un debat en el que tothom hi pugui dir la seva; tant els que han participat en la presa de decisions, com els  
blanencs que simplement vulguin buscar informació sobre un fet que els afectarà directament, car serà una transformació espectacular d'un dels llocs més emblemàtics de la vila.

És legítim el desig de ser informat i també el de ser escoltat; no condemnen l'obra actual però sí que plantegem dubtes, sobretot pel que fa al “perquè” i al “com” s'han pres algunes decisions.

Quan d'aquí  a un temps més o menys llunyà el nou port estigui acabat, llavors veurem si les les decisions han estat les correctes per al bé  del poble i tothom podrà dansar alegrement amb les mans agafades o, en cas contrari, hi haurà ball de bastons. En qualsevol cas, però, nosaltres continuarem vindicant el dret dels ciutadans a una presa de decisions que compti amb totes les garanties de transparència i participació.

 

Rànquings
  1. Ha mort Joan Rocamora, militant independentista i un dels fundadors de Llibertat.cat
  2. Joan! “el record de la vall, on vas viure, no l’esborra la pols del camí”.
  3. La Fundació Reeixida lliura la fotografia on s’immortalitza l’hora 0 de l’independentisme a l'Arxiu Nacional
  4. Joan Rocamora, amb el puny clos
  5. Es crea el Col·lectiu País Valencià Carme Miquel de Girona
  6. "Sem Catalunya Nord, perquè volem!"
  7. Decidim!: "El Consell abandona les víctimes de la DANA mentre assegura els guanys del capital i la indústria turística"
  8. Protesta contra la massificació turística a la Cerdanya amb un tall de la C-16 a l'alçada de Berga
  9. Decidim! demana que es doni suport a la moció de censura impulsada per Compromís per posar fi al govern de Mazón
  10. La CUP contra el nou pressupost de la Diputació de Girona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid