Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Oposició frontal dels Mossos d'Esquadra al seu Codi Ètic

 Els sindicats dels Mossos d'Esquadra s'han mostrat frontalment en desacord amb el seu nou codi ètic. Un dels arguments corporativistes és que "no se'ls té en compte" i rebutgen que s'apliqui aquest conjunt de bones pràctiques. El cos armat no vol que cap organisme controli els abusos i autoritarisme del cos.
 
Aquest codi ètic és un resum de bones pràctiques per a la policia autonòmica. El codi actual que vol aplicar la Conselleria d'Interior conté 88 articles, un text inicial mutilat després que se'n retallessin 33 del primer esborrany.

03/05/2010 00:24 Drets i Llibertats

Entre altres aspectes preveu el control abusiu de les manilles i altres excessos policíacs.  

El sindicat majoritari dels Mossos d'Esquadra, el SAP-UGT, ha difós als mitjans que aquest dilluns adreçarà una carta al president José Montilla per demanar-li que no apliqui el codi ètic de la policia catalana. Els Mossos no desitgen que cap orgnisme els controli. Tots els sindicats policials han mostrat incomoditat davant aquest codi ètic: 23 dels 30 membres del Consell de la Policia el van rebutjar. Una meitat d'aquest consell està format per representants sindicals, i l'altra meitat per membres de l'administració, sobretot responsables de la direcció del cos i d'Interior.

La primera versió del codi també recollia que l'ús de les manilles ha de ser molt restrictiu, especialment si es tractava d'una actuació sense violència i en un lloc en un espai públic, per evitar al detingut els sentiments de por i la estigmatització que genera ser immobilitzat en públic.

També el primer esborrany  recollia el deure d'integritat dels agents, que establiria l'obligació de rebutjar qualsevol regal, tracte de favor o descompte particular en consideració a la funció de policia que representi un benefici econòmic directe: una mesura que intentaria evitar els casos de suborn i implicacions il.legals dels membres del cos armat.

Des del novembre de 2008 s'havia estat treballant el codi ètic de la Policia, de la mà de l’exfiscal en cap anticorrupció, Carlos Jiménez Villarejo. Aquest Codi Ètic policial preveia les actuacions dels Mossos d’Esquadra i de les Policies Locals de Catalunya. Un codi ètic que es va vendre com un  organisme “sense precedents a Europa”, però que no havia de tenir caràcter sancionador, encaara que sí preveia “vocació d’obligatorietat”, ja que, tal com consideren els mateixos membres del Comitè que l'elabora, "ja hi ha altres instàncies per a castigar la mala praxi policial".

 

 

 

 

 

Per saber-ne més:

Absolts els tres independentistes per haver denunciat la Constitució en un acte fa onze anys a Olot

 Un altre mosso és multat per haver agredit un estudiant el 18 de març

CAJEI: "Tres anys de presó per defensar-se d'una agressió?"

Investiguen als Mossos d'Esquadra sobre el robatori d'efectes personals a diversos actvistes

Els Mossos, obligats a explicar perquè van voler ocultar el desallotjament MAT

"Els Mossos tenien un problema d’ordre públic que ells mateixos havien provocat"

Querella popular per segrest policial d'unes 300 persones

Comunicats i blocs denunciant l'actuació policial en la manifestació "La repressió mai ens..." 

Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid