CAJEI: “Informe sobre Institucions Estatals. La simbologia com a eina de control social”
Cal recordar que des de
Subversió per la Llibertat! s’han dut a terme algunes de les accions més
sonades dels darrers dos anys, segons remarquen, "
com ara el lliurament de més de 1.000
plaques franquistes a les seus de la Generalitat de Catalunya i del País
Valencià i a molts consistoris locals o els atacs a monòlits A los Caídos
por Dios y por España, a Primo de Rivera i a Bous d’Osborne"
Especifiquen que informe té per objecte d’estudi el significat simbòlic de l’espai i la seva incidència sobre els processos que es donen en la base de la identitat social en relació amb l’entorn.
L’informe versa sobre l’estudi i la comprensió dels processos psicosocials derivats de les relacions i interaccions entre les persones, grups socials ocomunitats i els seus entorns sociofísics, determinats i conformats per processos socials i culturals.
En aquest informe es distingeixen 3 apartats principals, en el primer, Marc teòric, on es desenvolupa una teoria sobre el poder que es desprèn dels diferents símbols i la forma de control social que adopta aquest sobre la societat. En el segon apartat, es parla de la Delegitimació de les institucions, s’assenyalen i es desglossen elsdiferents símbols escenificats en les diferents institucions, mostrant el poder configuratiu i normalitzador que desenvolupen des de les diferents posicions que ocupen dins l’engranatge d’un Estat de Dret regit pels valors de l’individualisme liberal il’imperialisme cultural espanyol.
D'una manera exhaustiva, assenyalen les institucions estatals i les seves respectives funcions amb ales que intenten evidenciar: Delegació del Govern Espanyol., Delegacions d’Hisenda Pública del Estado,Banco de España, Jutjats i Audiència Nacional, Exèrcit Espanyol, Guàrdia Civil, PoliciaNacional i Mossos d’Esquadra.
En el darrer apartat, a mode conclusió, situen Subversió per la Llibertat, és on des de la CAJEI "proposem unes dinàmiques de lluita a seguir, havent analitzat el poder i lainfluència simbòlica de les institucions assenyalades, per tal de desfer-nos i transformar l’univers simbòlic hegemònic.
Ara bé, "aquest informe analític, però, no pretén que els seus nivells d’anàlisi s’interpretessincom un anàlisi reduccionista, però si com “uns” elements més que ens ajudin areflexionar sobre la realitat. La realitat és molt complexa i la construcció queinevitablement ens fem pot ser-ho encara més".