Aquesta paròdia de la campanya institucional posa en primer pla la repressió policial de caràcter polític que es viu a la ciutat, tal i com mostren diverses imatges d'actuacions violentes i intimidatòries dels antiavalots dels mossos o de la policial municipal contra les manifestacions populars. Un fet que, per als autors de la contracampanya, es correspon amb la pressió per fer fora de Barcelona part dels seus cituadans, els que no pertanyen als engranatges del poder.
L'Ajuntament de Barcelona ha realitzat una despesa aproximada de1,2 milions d'euros en aquesta campanya propagandística, que emula la realitzada anys enrera per la Generalitat, quan es trobava a mans de CiU, amb el lema “ Visc-a Catalunya”.
Aquesta campanya, que teòricament s’ha anunciat que durarà tres setmanes, es va dissenyar després que des del Consistori "valorés" que la campanya responia al resultat d’unes enquestes municipals que mostraven “una satisfacció de la ciutadania per residir a Barcelona”). La despesa i la tendenciositat de la campanya ha estat criticada per altres grups polítics a l’ajuntament.
El responsable de comunicació del Consistori, Enric Casas, va atribuir a la coincidiència el fet que la campanya s’hagi desplegat justament després dels darrers faracassos municipals i fets catastròfics esdevinguts a la ciutat per manca de previsió, com els talls de llum durant l'estiu o les avaries dels trens de rodalia, o més actualment la sequera. La campanya també ha coincidit amb un fort augment de la pressió sobre la citudania a través de controls, sancions i augment de les contribucions fiscals. La campanya intentaria salvar així la impopularitat creixent de l'ajuntament.
La Campanya "Visc-a Barcelona", d'altra banda, conté una nul.la referència a la catalanitat de la ciutat, i obvia totalment la seva pertinyença al conjunta dels Països Catalans i, encara més, a la Catalunya autonòmica.