Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Oposició al TGV Madrid-València

Començades les obres del TGV que unirà Madrid amb València ara fa vora dos anys, el jovent de l'Horta Sud (AJ L'Aixada - CAJEI) expressen una enèrgica condemna, a través de la pàgina web, a l'agressió al territori que suposa aquesta línia d'alta velocitat. D'una banda, consideren que el paratge més emblemàtic d'aquesta comarca, trontolla amb la construcció d'una línia ferroviària.
 

21/04/2008 06:42 Territori
Dintre el marc d'actuació de l'AJ L'Horta Sud (L'Aixada), alguns dels pobles que veuran afectada la seua fisonomia són Alcàsser, Picanya, Paiporta, Torrent, Aldaia i Alaquàs. El tram d'horta entre Picanya i Paiporta es veurà especialment malmés, ja que aquesta horta ha estat fins a dia d'avui una de les millors conservades de la subcomarca.
 
L'etern debat entre un TGV soterrat o no, que tant temps li ha robat a institucions polítiques i mitjans de comunicació els darrers anys, ha acabat evidenciant un nou espectacle del circ polític i mediàtic. La poca voluntat de protegir l'horta i  territori rau en el fet que només dos quilòmetres d'aquesta línia ferroviària, el tram que unirà Alaquàs amb Torrent, anirà per sota terra. Per si fóra poc, alguns municipis com el cas d'Alaquàs, debaten la possibilitat de construir noves estacions de tren que serien ubicades enmig de l'horta, la qual cosa, consideren que suposaria una excusa perfecta a l'ampliació del casc urbà mitjançant l'especulació immobiliària a què tant acostumades estem. 
 
D'altra banda, l'organització de joves mostra la seva preocupació vers la concepció radial i centralista del model ferroviari que l'Estat espanyol que es pretén imposar. "Aquesta visió centralista de l'estat, amb un quilòmetre zero ubicat a Madrid, no pot amagar les ànsies unitaristes i homogeneïtzadores de la classe política espanyola. Amb un arc mediterrani absolutament marginat (malgrat que està considerat espai de transport ferroviari prioritari per a la Unió Europea) on només existeixen trams en via única, l'Estat espanyol s'assegura l'enfortiment dels vincles comercials i afectius del País Valencià amb l'epicentre de l'imperi. Mentrestant, la comunicació entre Barcelona i València, dues de les ciutats més dinàmiques de la ribera nord del Mediterrani, continua sent precària. La inexistència d'un corredor ferroviari digne i la presència de peatges en les autovies que les comuniquen proven irrefutablement el tàcit interés de l'Estat espanyol en aïllar aquests dos indrets. Potser saben que la connexió entre País Valencià i Principat no els convé".
Rànquings
  1. Ha mort Núria Vidal de Llobatera i Pomar, lluitadora antifranquista i ecologista
  2. Les queixes lingüístiques ateses per Plataforma per la Llengua augmenten prop d’un 500 % en vuit anys
  3. Presentació del projecte "Rutes de la Llibertat" a Vilamaniscle (Alt Empordà)
  4. El veïnat del conegut Bloc Papallona de l’Eixample s’organitzen amb el Sindicat d’Habitatge Socialista de Catalunya (SHSC)
  5. Conclusions de les Jornades "Biogàs, la bombolla inflamable"
  6. 39è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  7. Indignació per la visita dels borbons a Catarroja
  8. El lliurament dels premis Princesa de Girona 2025 es farà al Gran Teatre del Liceu de Barcelona
  9. 13 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  10. La Marea Blanca en relació a les declaracions Parlament Honorable Consellera Olga Pané
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid