Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Berga edita un llibret per promoure el debat entorn a l'ordenança de civisme

24.10.07 La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Berga ha publicat un llibret per contribuir al debat ciutadà entorn l'Ordenança de convivència ciutadana i bon govern. Anàlisi crític i propostes. Precisament a petició de la CUP, l'Ajuntament de Berga reescriurà l'ordenança aprovada a l'anterior legislatura municipal i per tant hi ha el compromís de retirar totes les multes que s'havien imposat sota aquest marc legal. És en aquest context, que la CUP de Berga edita aquest llibret amb l'objectiu d'anar a l'arrel del problema.

24/10/2007 09:58 Política
El llibret considera que "Les ordenances cíviques han estat normatives que tenen com a objectiu reprimir les conseqüències més visibles i quotidianes de tot un seguit de fenòmens sense cap moment plantejar-se actuar contra les causes d'aquestes problemàtiques."
 
El document  analitza el context on sorgeix l'ordenança cívica de l'Ajuntament de Barcelona que es pren com a referent per a desenvolupar ordenances d'aquest signe a diversos ajuntaments del Principat.
 
"El fenomen de les ordenances cíviques es gesta al llarg de 2005. Segurament l'exemple més clar de com sorgeix una ordenança cívica el trobem a Barcelona. Al llarg de tot l'estiu de 2005 el diari La Vanguardia publica quasi a diari articles i reportatges sobre conductes “incíviques” al centre de la ciutat. A partir d'aquí s'aconsegueix generar un debat que, en comptes d'anar a l'arrel del problema busca la solució en reprimir les seves expressions més externes. Serà aleshores quan l'Ajuntament de Barcelona posarà fil a l'agulla i elaborarà una ordenança que intentarà reprimir els aspectes més externs de problemàtiques ciutadanes com la massificació turística, la transformació profunda que pateixen els barris antics o la prostitució".
 
Per saber-ne més 
 
 
 
 
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid