Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Antimilitarisme
Antimilitaristes bloquegen el port de Sagunt contra les maniobres de l'OTAN

Membres del MOC-València detinguts després d'encadenar-se als tancs que s'estan descarregant en el Port de Sagunt per a les maniobres de l'OTAN

18/10/2015 Drets i Llibertats

Sis antimilitaristes del Moviment d'Objecció de Consciència (MOC) es van introduir divendres passat en el Port de Sagunt i quatre d'ells es van encadenar a les rodes de dos tancs que formen part dels combois militars preparats per sortir rumb a la base de Sant Gregorio, a Saragossa. (veure reportatge fotogràfic i el vídeo realitzat per Sergi Tarín Galán.

Amb aquesta acció van denunciar la "Trident Juncture 2015", la major maniobra militar de l'OTAN des de la postguerra, ja que mobilitzarà entre octubre i novembre 30.000 soldats, 4.000 vehicles i 11 helicòpters de guerra a Itàlia, Portugal i, sobretot, a l'estat espanyol, on es desplegaran 20.000 efectius i centenars de vehicles de combat.

Durant tres hores, els pacifistes  van estar encadenats als vehicles de guerra malgrat la creixent pressió policial. Finalment van aparèixer  en el lloc de l'acció dues unitats antidisturbis de la Guàrdia Civil (GRS) que van aconseguir inutilitzar els tubs de bloqueig tallant les rosques de subjecció mitjançant una serra radial portàtil. Després de trenta minuts de treball, els antimilitaristes van ser estat detinguts i traslladats a la caserna de la Guàrdia Civil en la veïna localitat de Puçol, on van ser posats en llibertat al cap d'unes hores. Quatre dels membres del MOC estan acusats de delictes de «Desordres públics» i «Desobediència», encara que no s'exclou la possibilitat que s'apliqui també contra ells la Llei de Seguretat Ciutadana (la llei Mordossa).

Trident Juncture 2015

Les maniobres "Trident Juncture 2015" van començar el passat 10 d'octubre i són les més grans que l'OTAN hagi organitzat des de 2002. El seu cost és secret, però s'estima que la factura serà de varis milers de milions de dòlars. Aquest malbaratament de recursos només s'explica si es parteix del principi que l'aliança atlàntica està preparant noves agressions, com s'ha acostumat a fer-ho en els últims anys.
-

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  8. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  9. Cal repensar el model sindical
  10. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid