Avui a les 16h la Fundación Princesa de Girona havia programat un acte a l'auditori Josep Irla de la seu de la Generalitat (plaça Pompeu Fabra) però finalment s'ha desconvocat. És ja el tercer acte de la fundació monàrquica anul·lat gràcies a la pressió de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACG) després dels del Caixa Fòrum i l'Escola Vedruna.
Quin Tell (portaveu de la CACG) ha afirmat que "Un cop més, el rebuig ciutadà a la monarquia i als seus intents de guanyar legitimitat ha estat rotund. Volem deixar clar que l’educació no pot servir per blanquejar institucions imposades i antidemocràtiques." En referència a la participació d’alguns instituts de la demarcació en l'acte monàrquic que finalment s'ha cancel·lat.
Després de confirmar-se la cancel·lació, una delegació de la Coordinadora s’ha desplaçat fins a una oficina del BBVA —patrocinador principal de la Fundació— per enganxar-hi als vidres el missatge: "Jo faig boicot als patrons de la Fundación Princesa de Girona. I tu?"