Per aquest motiu, La Federació ha exigit el cessament immediat dels responsables directes d’ADIF, Rodalies i Renfe a Catalunya, així com del secretari d’Infraestructures, Manel Nadal Ferreras. Cal un relleu urgent en aquests càrrecs perquè es posin al capdavant persones capacitades i compromeses a resoldre els problemes ferroviaris que afecten la nostra regió. Des de l’entitat considerem que és imprescindible que es posi en marxa un pla real i efectiu per posar fi al caos ferroviari que patim des de fa anys i que no ha experimentat cap millora significativa.
Demandes concretes per millorar el servei ferroviari al Baix Penedès.
Més enllà de les reformes estructurals necessàries, des de la Federació Xarxa Vendrellenca, entitat arrelada al Baix Penedès i que forma part de la regió sud, exigim mesures immediates per millorar la mobilitat ferroviària a la nostra comarca:
-Augment dels serveis: Implementació de dos trens per hora a la línia R4 per garantir una connexió eficient entre el Baix Penedès i el cinturó industrial de Barcelona, així com amb el centre de la ciutat.
-Millora de la línia R2Sud amb trens dimensionats per la quantitat d’usuaris que fan servir aquests línia de Rodalies.
-Millora de la línia R8: Establiment de Sant Vicenç de Calders com a origen de l’R8, per oferir un servei directe entre el Baix Penedès i la Universitat Autònoma de Barcelona.
-Accessibilitat a la línia RT2: Substitució dels trens actuals per trens accessibles per a tothom, garantint així un servei inclusiu entre el Baix Penedès i Salou.
-Millora de l’estació de Sant Vicenç de Calders: Posada en marxa d’un pla efectiu de millora de la infraestructura, adaptat a l’alta demanda d’usuaris que utilitzen aquesta estació diàriament.
La Federació puntualitza "La ciutadania necessita solucions immediates i eficaces. No podem continuar acceptant un servei deficient que posa en risc la mobilitat i el dret al transport de milers de persones. És hora d’actuar!"