PAHC Sabadell: “El Bloc Guillem Agulló és un desafiament a l’especulació immobiliària i un exemple de la defensa de l’habitatge digne”
06/02/2025 Drets i Llibertats

El proper 8 de maig el Bloc Guillem Agulló de Sabadell afrontarà un judici crucial per al futur de les 27 famílies que hi viuen. Aquest bloc, que va ser alliberat per la PAHC Sabadell el 2015 quan es trobava buit i abandonat des de feia anys, acull actualment més de 120 persones, que han estat víctimes de la precarietat habitacional, l'especulació i assetjament immobiliari que els va deixar tres mesos sense llum.

La PAHC Sabadell denuncia que el procés judicial contra aquestes famílies és només un exemple més de la terrible situació que viuen milers de persones a la nostra ciutat, on l'habitatge s'ha convertit en un bé especulatiu i no en un dret fonamental. L'actual situació del Bloc Guillem Agulló, amb un desnonament en procés, és el reflex de la vulnerabilitat que moltes famílies treballadores pateixen davant de la pressió de fons voltros immobiliaris i especuladors. La propietat del bloc és SEROM, Gip Promotors 96 i s’ha negat sistemàticament a firmar contractes de lloguer amb les famílies.

Aïda Guidus, protaveu de la PAHC Sabadell, declara que “no podem permetre que les famílies siguin desnonades i deixades a la seva sort per un sistema capitalista que anteposa el benefici privat a les necessitats de les persones. Hem de defensar col·lectivament el dret a l’habitatge, i això, a dia d'avui, vol dir defensar el dret de poder-nos quedar a les nostres cases.”. 

La PAHC Sabadell també exigeix l'aturada de l'especulació immobiliària i reivindica la funció social de l’habitatge per davant del dret a la propietat privada.

“Reclamem l'aturada immediata de tots els procediments judicials per desnonaments a Sabadell i arreu del territori, i exigim que es prenguin mesures urgents per garantir l'accés a un habitatge digne i universal. Lamentablement, els nous habitatges que es construeixen estan destinats a lloguers a preus caríssims, molt per sobre del que les treballadores i de les veïnes que viuen en situació de vulnerabilitat podem assumir. Aquest fet està expulsant a les veïnes dels seus barris, estem en una situació insostenible.”

En paraules d’Aïda Guidus, la PAHC Sabadell està decidida a continuar defensant els drets de les veïnes i veïns del Bloc Guillem Agulló, i a seguir lluitant per aturar tots els desnonaments, acabar amb l’especulació i garantir l’accés a l’habitatge, ja sigui per la via del lloguer social o per l’ocupació de blocs en desús, com en els diferents blocs gestionats col·lectivament per l’Obra Social de la PAHC.