La Generalitat de Catalunya ha enllestint la redacció del projecte executiu per construir la variant de Celrà, al nord del municipi. La futura variant desviarà molts dels vehicles que passen pel centre del poble a través de la C-66 cap al sector on actualment hi ha un centenar d’empreses.
El projecte, reivindicat des de fa anys pel consistori, s’ha convertit en una il·lusió per als últims alcaldes. L’alcalde David Planas confia, que quan l’obra estigui acabada, la C-66 al pas del municipi serà una “via pacificada amb zones verdes i de descans”, fet que permetrà recuperar espai i convertir l’actual carretera en una “zona residencial i comercial del poble”.
Davant la inacció del govern, la CUP ha presentat una proposta de resolució al Parlament de Catalunya per incloure una partida pressupostària en el pròxim pressupost amb l'objectiu de traslladar la C-66 de Celrà, junt amb altres propostes per eliminar passos a nivell tot resolent la mobilitat als municipis afectats com a Flaçà, Vallbona d’Anoia o Sant Quirze de Besora.
Segons el diputat al Parlament per la CUP de Comarques Gironines Dani Cornellà “treballem de la mà d’alcaldes, alcaldesses i ajuntaments per eliminar els passos a nivell i millorar la mobilitat dels municipis”.
En els últims anys, i pendent que es desencalli la variant i que passi d’il·lusió a realitat, l’Ajuntament ha invertit tant en el carrer del Ter com en la C-66. Dani Cornellà assenyala que tant el cost del projecte –amb un carril per banda i un vial d’accés al polígon en alguns trams– com el dels treballs de la carretera de Palamós els ha assumit el consistori. Cornellà recorda, per exemple, les places de pàrquing que s’han guanyat a la via que creua el poble a banda i a banda i que d’alguna manera obliguen els vehicles a alentir la marxa.
A més, d’acord amb el Servei Català de Trànsit, el consistori celranenc va instal·lar un nou semàfor dins el poble perquè hi hagi menys tendència a córrer. A Celrà, hi ha confiança que el projecte es concreti algun dia i no sigui un miratge.