Cau de la Bèstia
Com cada 1r i 3r dimarts de mes, reividicant Via Laietana 43 com a Centre de Meṃria
21/02/2024 Drets i Llibertats

Una altra concentració a Via Laietana 43 perquè sigui un centre d'interpretació de la repressió i la tortura amb testimonis de tortures des dels anys cinquanta a 1980 i recordant el tancament d'Egunkaria fet pel jutge Garzón i el cas Assange de repressió contra la premsa. També  s'ha parlat de Dani Gallardo, detingut a Madrid en una manifestació de suport a Catalunya que ha d'acabar de complir una pena de presó.

S'han conegut els testimonis de Lena Sellés Quintana  i de M Teresa Sol Cifuentes, Joan Mateu Martínez i Joan Mateu Ferré, tots ells van ser detinguts i portats a Via Laietana.

Joan Mateu Martínez i la seva parella Maria Teresa Sol van ser detinguts el 2 de març 1979 acusats de prendre part en l’atemptat a Joaquim Viola i de pertànyer a l’Exèrcit Popular Català (EPOCA), segons la polícia espanyola. Se’ls va aplicar la llei antiterrorista i van estar deu dies seguits a Via Laietana on van ser sotmesos a una brutal tortura.  Joan Mateu i Ferré, Joan Mateu i Ferré va ser detingut el 1951, en motiu de la vaga de tramvies, i el 1969 per l’edició del mapa del domini lingüístic del català, amb el seu amic Joan Ballester. Lena Sellés Quintanamilitant del PSAN va ser detinguda el 1974.