La formació independentista ha recordat que la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del Quart impulsat pel Ministerio de Medio Ambiente es va iniciar a principis d’octubre de 2018 i que tal i com estableix l’article 34.5 de la Ley 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, és vàlid només durant dos anys.
Marc Compte, portaveu de la CUP Mollet ha alertat que actualment el Ministerio “no pot posar l’estudi informatiu a informació pública sense aquest estudi d’impacte ambiental, perquè podria incórrer en delicte penal i en tot cas si el vol reactivar es veu obligat a reiniciar la tramitació del projecte”.
Compte ha explicat que la moció cupaire té l’objectiu que el consistori molletà “se sumi a d’altres ajuntaments del Vallès en la reclamació al Govern espanyol perquè declari la caducitat d’aquest expedient ambiental i per tant la paralitzi la seva tramitació i en aplicació estricta de les competències estatutàries en ordenació territorial i en mobilitat: activi el canvi de titularitat i les decisions sobre la viabilitat o no del uart inturo a favor del Govern de la Generalitat”, tal i com es va aprovar a la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya el 2019.
El portaveu de la CUP Mollet, ha denunciat que “el Quart Cinturó és un projecte insostenible, caduc i sense consens, de gran impacte ambiental al territori del Vallès, que té els seus primers orígens a les per les autoritats franquistes i ha tingut durant molts anys el suport dels successius governs de la Generalitat de Catalunya i els seus grups aliats especulatius i que només ha estat aturat gràcies a la mobilització popular que s’ha mantingut activa i vigilant durant dècades”.
“Aturar el Quart Cinturó és també aturar altres agressions ambientals associades com la via Interpolar Sud i accessos vinculats, que entronquen amb la C-155 i impacten greument sobre el territori de Gallecs i també sobre espais agraris no urbanitzables propers Merdans o la riera Seca, agreujant encara més la fragmentació dels ja prou malmesos espais naturals que amb penes resisteixen a l’àmbit del Baix Vallès”, ha conclòs, Compte.
Per la CUP Mollet, “l’alternativa passa per prioritzar polítiques socialment avançades que prioritzin el transport col•lectiu i les infraestructures ferroviàries reiteradament reclamades per relligar els Vallesos, garantint la viabilitat ecològica i afavorint la conservació dels espais agroforestals i els corredors biològics del nostre territori”.