lGuanyem Girona ha demanat que s’augmenti la freqüència de les línies d’autobús a la ciutat. Aquestes darreres setmanes diversos usuaris del transport públic han publicat a les xarxes imatges dels autobusos gironins plens. Des del principal partit a l’oposició adverteixen que aquesta situació es repeteix habitualment en diverses línies i per això la regidora Laia Pèlach s’ha mostrat sorpresa que el govern encara no hagi posat sobre la taula la possibilitat de l’augment de freqüències en les línies més utilitzades en hores punta. “Tenint en compte que portem setmanes així i que tot fa pensar que la situació s’allargarà, el que cal és una solució a llarg termini, i això passa inevitablement per reforçar el transport públic amb l’augment de la freqüència de pas dels autobusos”, ha assenyalat Pèlach. “El toc de queda no serveix de res si a primera hora els autobusos van plens de gent que va a la feina, a l’escola o a l’institut”, ha afegit.
D’altra banda, Pèlach ha demanat que es revisin els horaris dels autobusos. La representant de Guanyem ha definit com “un desgavell” les hores d’arribada dels vehicles a les parades. “Els usuaris de l’autobús cada vegada més sovint es troben que l’horari públic no es correspon a la realitat. Caldria repensar el sistema per assegurar la puntualitat del transport públic”, ha reblat.
Un altre problema que Guanyem ha observat en el sistema de transport públic de Girona i que anteriorment ja havien denunciat és la diferència en el sistema de pagament entre les línies d’autobús gestionades per TMG i les de Teisa. Per a Pèlach, que l’Ajuntament hagi implementat un sistema de pagament exclusiu amb targeta mentre que Teisa només garanteix el pagament en metàl·lic, “és una font habitual de problemes”. En aquest aspecte, la formació municipalista proposa instal·lar sistemes de pagament en metàl·lic i amb targeta on no cal interactuar amb el conductor tal i com es fa en d’altres ciutats.
Acords incomplerts
Finalment, des de Guanyem han lamentat la poca voluntat d’avançar cap a una ciutat més sostenible per part del govern Madrenas. “Per a nosaltres la mobilitat i les pacificacions d’espais haurien de ser un eix vertebrador com a ciutat del futur”, ha explicat Pèlach, per tot seguit afegir que “des del març només s’ha restringit el trànsit a vehicles a motor a un tram de la plaça Catalunya i a un carrer secundari que dona a la plaça”. En aquest punt la regidora del principal partit a l’oposició ha recordat que en l’aprovació dels pressupostos el desembre passat el seu grup va introduir les peatonalitzacions d’un grup de carrers a Pla de Palau-Sant Pau i a Sant Narcís i la d’un carrer emblemàtic periòdicament, que a l’agost Guanyem va proposar que fos el carrer Joan Maragall. Pèlach ha explicat que “gairebé un any després d’aprovar els pressupostos no s’ha fet absolutament res per avançar en aquests acords”.