L'Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC), prosseguint amb la iniciativa engegada la setmana passada, ha produït un nou vídeo amb la intenció de posar en valor la tasca dels mitjans associats durant l'actual crisi del Covid-19.
En aquest nou audiovisual, una desena d'editors i periodistes de Premsa Comarcal al llarg i ample del país ens expliquen com s'enfronten a la situació generada per l'aturada de l'activitat i totes les conseqüències que se'n desprenen. Com en l'anterior vídeo, l'esperit de superació i resiliència dels nostres editors és patent, i pensem que representa l'actitud de tots els membres de l'associació.
Un estudi realitzat fa un any per Audimedia per encàrrec de l’ACPC mostra la bona salut dels mitjans del sector.
L’informe indica que el conjunt de la premsa comarcal catalana genera més de 100.000 pàgines de continguts editorials a l’any, i compta amb 565.000 lectors diaris de mitjana i 1.135.000 mensuals. El treball també assenyala que els lectors dediquen 28 minuts a la lectura diària, i que un 40% són compradors.
En l’àmbit digital, la premsa comarcal registra 5,1 milions d’usuaris únics al més i 27 milions de pàgines vistes, i a les xarxes socials suma 208.000 seguidors a Twitter, 175.000 a Facebook i 35.000 a Instagram.
L’estudi constata la diversitat de la seva oferta, amb un 17% de continguts dedicats a l’actualitat comarcal; un 16 a l’esport especialitzat; un 15% a l’actualitat local; un 12% a l’actualitat cultural; un 9% a l’agenda de serveis; un 8% a societat; un 7% a opinió; un 6% al desenvolupament econòmic; un 6% a tendències, i un 4% a informació de Catalunya/Espanya/internacional.
Segons l’autor de l’informe, Enric Yarza, la premsa comarcal supera la generalista en tots els rànquings, tant quantitativament com qualitativa, i ressalta el seu paper dinamitzador amb la participació en nombroses activitats o esdeveniments en els respectius territoris.
L’ACPC aglutina la pràctica totalitat d’editores de premsa comarcal i local d’informació general existents a Catalunya, escrites en català i amb difusió de pagament. En concret són 137 publicacions, 94 en format paper i 43 digitals.
El treball es va realitzar entre setembre i novembre de 2018, amb 7.600 entrevistes i un univers d’estudi de 45 publicacions diàries, setmanals, quinzenals, mensuals i digitals.