Considera que els increments tarifaris anuals ocorreguts des de fa més d’una dècada s'han justificat amb el greu forat econòmic de l'ATM i els principals operadors, com TMB. Aquests ens públics (però de pràctica opaca, pressupostos ocults i desproporcionats consells d'administració) han sofert una pèssima gestió, que ha desencadenat un deute de 540 M€.
Argumenta que d'això se'n va aprofitar CaixaBank, que amb l'ajuda de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat va rescatar l'ATM a finals de l'any passat, i així es van incrementar els interessos i la dependència d'aquest consorci públic cap a l'entitat financera. Pocs dies després de publicar-se aquest refinançament, va sortir la notícia que la T-Mobilitat s'adjudicava a la unió temporal d’empreses (UTE) liderada per CaixaBank.
Tot i que la T-Mobilitat serà un nou sistema d’accés al conjunt de serveis per a la mobilitat de tot Catalunya basat en una única targeta electrònica. La plataforma considera que aquest nou sistema implica modificar la tecnologia, les tarifes i la gestió del transport públic, i qui l’utilitzi ja no adquirirà títols de transport, sinó que n’adquirirà el dret d’ús.
"Si bé la T-Mobilitat és avantatjosa en molts aspectes, el projecte presenta massa interrogants sobre els drets de la ciutadania en general (protecció de les dades personals, preu del servei, compensació milionària a la UTE si el projecte no tira endavant o no hi ha prou demanda del servei...) i s’ha gestat de manera totalment opaca; només les mobilitzacions populars han fet possible que es publiqui parcialment (conté clàusules de confidencialitat absoluta) el contracte signat", ha puntualitzat la plataforma.
Per tot això i altres greuges en l'àmbit del transport públic de Catalunya, el passat mes d'abril es va celebrar el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic, que va aplegar persones i col·lectius de tot el país per establir les bases d'un nou model de transport públic a Catalunya. En aquest context, s'emmarca la convocatòria de demà d'Stop Pujades, amb la qual exigeix:
Una T-Mobilitat de propietat i gestió públiques, 100% transparent, que afavoreixi l’ús del transport públic i que no es basi en la captació de dades personals. I una rebaixa immediata dels preus del transport públic.