Aquesta organització s'ha congratulat de la decisió "de les noves autoritats polítiques" perquè considera que l'obelisc és "un recordatori del triomf del feixisme" que ofèn "les seves víctimes, els seus familiars assassinats, la democràcia i els valors que la fan universal".
En un comunicat, Memòria de Mallorca recorda que en la legislatura 2007-2011, quan governava a Palma una coalició amb partits d'esquerra, ja va dur a terme una campanya per demanar l'eliminació d'un monument que enalteix "els crims de la tripulació" d'un vaixell de guerra del bàndol franquista.
Llavors, les autoritats municipals varen decidir mantenir en peus el monument, però llevar-li els símbols propis de la dictadura, una cosa insuficient per als seus detractors.