Els quatre eixos de debat van arribar a unes propostes de consens ben clares de cara a continuar l'activitat en defensa del transport públic en els propers temps, les quals poden resumir-se a grans trets en els punts següents:
Rebaixa de tarifes del transport públic d’acord amb el salari mínim i gratuïtat per a determinats col·lectius, cercant un fiançament públic que gravi les activitats que incentiven el transport privat; finalitzar les infraestructures aturades (connexió tramvia Diagonal i L9...) i fer un plantejament de bus metropolità i no municipal; garantir una oferta de transport públic mínima, inclusiva i accessible a tot el territori català. Assegurar la inversió necessària per fer el transport públic competitiu respecte la mobilitat particular motoritzada; municipalització i gestió pública directa del transport públic; gestió i propietat públiques de la T-Mobilitat i reclamació del contracte signat amb el grup liderat per Caixabank i rreació d'un espai de coordinació de lluites estable per a garantir el seguiment dels acords presos.
Està previst que la Mesa Popular del Transport Públic, organitzadora del Congrés, redacti unes conclusions més extenses que farà arribar abans de les properes eleccions a totes les forces polítiques, a fi d'exigir-los un posicionament clar davant d'aquesta demanda ciutada