En l’actualitat, la comunicació des de Mataró cap a Barcelona té diverses alternatives a través del transport col·lectiu, cosa que no passa amb la comunicació amb la Costa Brava i les comarques gironines en general. La Costa Brava és un reclam que atrau milers de persones i, Mataró té una situació estratègica al ser la primera ciutat gran, amb més de 100.000 persones, al sud de Girona a través de la costa. Aquesta realitat, ens fa pensar que millorant el transport públic des de Mataró cap a la Costa Brava obriria importants oportunitats a la ciutat i s’oferiria un desplaçament ràpid, que ara mateix no disposem, a través del transport públic d’una línia de tren.
El transport públic entre Mataró i la Costa Brava facilitaria desplaçaments des de Mataró cap aquestes zones d’interès turístic i també generaria un pol d’atracció important cap Mataró si es sap generar una potent oferta a nivell cultural, econòmic, comercial i en serveis.
Els darrers anys, des de l’administració territorial, s’ha invertint massa pensant només en infraestructures per als usuaris del cotxe privat. El tren és un transport col·lectiu que permet oferir un servei d’alta qualitat amb un cost ambiental molt inferior al cotxe privat.
Consideren que és necessari començar a estudiar una nova infraestructura ferroviària de país, amb un ramal des de Blanes, per seguir tota la façana marítima fins a Vilajuïga on enllaçar amb la Línia R11 cap a França, donant lloc a una Línia ferroviària per la Costa Brava.