Català a l'escola
Vicent Moreno: “L’escola que volem no respon a rànquings propis de la Fórmula 1”
25/11/2014 Educació
Després que la Conselleria d’Educació haja fet públic el rànquing dels 30 “millors” centres en les proves diagnostiques, l’entitat cívica es pronuncia al respecte. Des d’Escola Valenciana es considera que els criteris de la Conselleria d’Educació no responen a la millora de l’escola que volem els valencians i les valencianes. Per contra, s’estableix una llista que no respon a raons d’avaluació pedagògica per a millorar la qualitat educativa valenciana, sinó per a marginar encara més centres educatius que necessiten un suport ferm per part de l’Administració educativa i que no el tenen.

Dels teòrics 30 “millors” centres, en la primera i la segona posició els “guanyadors” són públics i exclusivament d’ensenyament en valencià. Del total, 11 centres educatius són de línia en valencià o de doble línia educativa. El 79% dels centres públics del rànquing tenen ensenyament en valencià.

“Podríem agafar aquests resultats per demostrar una vegada més quin és l’ensenyament plurilingüe de qualitat, l’ensenyament en valencià, però no ho farem perquè aquestes proves no serveixen, ja que s’han d’utilitzar criteris per a solucionar problemàtiques i no per a elogiar sense sentit algunes escoles, que de segur també tenen necessitats educatives per a millorar el rendiment de l’alumnat i fer front al fracàs escolar. L’escola que volem no respon a rànquings propis de la Fórmula 1 i María José Catalá continua fent polítiques educatives pomposes en compte de millorar i introduir solucions reals a l’educació valenciana. Els rànquings són propaganda, no política educativa”, ha valorat el president d’Escola Valenciana.

És per això que Escola Valenciana presenta l’informe d’avaluació de les proves diagnòstiques de la Conselleria d’Educació en el sistema educatiu valencià fet per una de les institucions acadèmiques independent formada per experts en aquests temes, la Unitat per a l’Educació Multilingüe de la Universitat de València. “Una vegada més insistim en què l’Administració educativa s’hauria d’assessorar per bons observatoris com són les Unitats per a l’Educació Multilingües de les universitats valencianes”, ha comentat Vicent Moreno.