Aquesta reivindicació va treure al carrer milers de persones durant 18 setmanes consecutives. A més a més, ha rebut el suport de més d'un centenar d'entitats, ha estat recolzada en mocions de més de 30 ajuntaments i, fins i tot, el Ple del Parlament de Catalunya s'hi ha pronunciat a favor per unanimitat.
Aquest darrer any, les tarifes de transport més utilitzades van pujar entre un 5 i un 8% respecte l'any anterior, acumulant un augment d'un 71% des de fa deu anys. Tot això succeeix mentre es va reduint el poder adquisitiu de les famílies, a causa de l'atur i la precarietat laboral. Cal recordar que el transport públic és una necessitat bàsica per moure's, anar a treballar, estudiar o buscar feina i encarir-lo significa restringir-ne l'accés.
No obstant, l'ATM, amb el Conseller Santi Vila al capdavant, utilitza uns criteris financers (i antisocials) a l'hora d'establir les tarifes. Mentrestant el consorci acumula un deute de 540 Milions d'euros, causat per una pèssima gestió dels recursos, sous astronòmics dels alts càrrecs gestors, obres faraòniques de nul rendiment i el pagament d'un deute i uns interessos il·legítims que cal deixar de pagar.
Enmig d'aquest context, la Plataforma STOP PUJADES també demana informació pública, transparència i debat social sobre el projecte de la T-Mobilitat, un projecte que camina en la mateixa direcció del malbaratament de recursos i l'augment del cost del transport. En aquest sentit, es publica un primer document d'anàlisi, dubtes i ombres (adjunt), a través de la Mesa Popular del Transport Públic.