Aquest divendres, 10 d’octubre l’Assemblea de Docents ha presentat una impugnació al recurs interposat pel Govern de les Illes Balears contra la suspensió cautelar de l’ordre d’aplicació del TIL de 9 de maig de 2014, dictaminada pel TSJIB. L’acció legal, mitjançant l’associació Docents per la Democràcia, l’han realitzada perquè consideren que les raons que argüeix l’administració autonòmica a l’hora de presentar el recurs no tenen cap mena de fonament i estan basades en un desconeixement absolut del que realment està passant als centres d’ensenyament i una gran dosi de cinisme.
Des de l’Assemblea de Docents s’ha informat que en poc més d’una setmana un centenars de centres han retornat els projectes lingüístics anteriors a la imposició del TIL i ho han fet amb total normalitat i sense cap mena de “daltabaix i caos”, la qual cosa contravé un dels principals arguments del PP per presentar dit recurs, què deia que la suspensió “implicaria greus prejudicis “. Uns prejudicis inexistents s’encarreguen de recordar des de l’Assemblea de Docents ja que cada centre, en base a l’autonomia que tenen reconeguda, té la potestat per canviar.
En aquest sentit, els docents adverteixen que la suspensió de l’aplicació del TlL no suposa cap entrebanc per als centres, els quals tenen la capacitat per poder adaptar-se a les necessitats específiques de l’entorn sociocultural en què es troben ubicats. Així mateix consideren que la no aplicació de la norma suspesa no és tan sols un problema sinó un alleugeriment car no té cap mena d’efecte laboral pràctic sobre el professorat contractat.
Per altra banda, des de l’Assemblea també veuen poc adequada l’al·legació que formula el Govern contra la suspensió en el sentit que aquesta afectarà al nombre de places de l’EOI (escola oficial d’idiomes) ja que s’han tingut que augmentar per tal de fer efectiva l’aplicació del decret anul·lat. En relació amb aquesta qüestió, les ensenyants retreuen a l’administració que, si realment volia implantar un sistema veritablement plurilingüe, aquestes previsions i augment de plantilles s’haurien d’haver dut a terme fa 10 anys.
Un altre argument rebatut ha estat el d’una presumpta suspensió de les classes. Respecte a això des de l’Assemblea de Docents han negat categòricament que tal situació es pugui arribar a donar. Així mateix, també han desmentit que s’hagi volgut vulnerar la voluntat dels pares i mares -una de les altres al·legacions presentades pel Govern-. En aquest sentit reivindiquen que la imposició del TIL era homogènia a tots els centres i no donava marge de maniobra als pares per decidir si el volien o no.