Des de CUP de Barcelona volen assenyalar l’ocultament públic que existeix a Barcelona en relació a qui són les persones que realment prenen les decisions polítiques i econòmiques a l’Ajuntament de Barcelona i quins mecanismes de pressió segueixen per a aconseguir-ho. En aquest sentit, creuen que cal que "es posi cara" als qui, desafortunadament, han tendit a emmascarar quan els anomenen com a “grans empresaris”, “grans accionistes”, “poderosos”, etc.
La CUP Barcelona creu que una candidatura rupturista per la ciutat, i que vulgui capgirar les relacions de poder i de desigualtat social cal que identifiqui i assenyali els lobbys empresarials desacomplexadament. “Posem cara al ‘lobby empresarial’ de la Marca Barcelona” és una publicació amb la que vol denunciar que:
1. L’actual govern de l’Ajuntament de Barcelona (CIU) ha emmarcat els seus plans estratègics en matèria d’inversió i promoció econòmica en base al document de mesures per a l’impuls econòmic “Barcelona Creixement”.
2. Aquestes mesures han estat plasmades i formalitzades en el Pla d’Actuació Municipal de la legislatura 2011-2015 (aprovades també per PSC i ERC).
3. Aquestes mesures han estat definides, mitjançant un conveni de col·laboració i assessorament a 4 anys, amb la plataforma “Barcelona Global”.
4. Barcelona Global constitueix el grup de pressió empresarial de la ciutat que aplega “empresaris, professionals i emprenedors”. Reuneix alguns dels principals empresaris de la ciutat (Abertis, Agbar, Agrolimen, Applus, Banc Sabadell, Cuatrecases, Deloitte, ESADE, IESE, Fira de Barcelona, Freixenet, GBS Finanzas, Grup Godó, Media Planning, Puig, SABA, socis de la Fundació Príncep de Girona, del Fórum de Marcas Renombradas Españolas i del Circulo Ecuestre) amb l’objectiu de “convertir Barcelona en un centre global de negocis” i “posar en contacte els centres de decisió empresarial i els institucionals públics