Aquesta petició se suma a les queixes expressades per la mateixa CUP recentment relatives a la situació dels carrils bici del passeig d’Olot. En un cas, tocant a la plaça Montserrat, la formació denuncia la inexistència de vorera que fa que els vianants han de circular pel carril bici, En l’altre, la CUP alerta de la perillositat d'un dels dos carrils bici del passeig d'Olot, que arran de les obres ha quedat tallat sobtadament a la cruïlla amb l'avinguda de Sant Narcís, topant de cares amb un carril per a vehicles de motor de sentit contrari. En aquest punt, remarca la formació, ni tan sols s’ha esborrat la senyalització que indueix a travessar el pas.
Una xarxa pedalable segura, en bon estat i ben connectada
La CUP ha aprofitat l’ocasió per demanar al regidor de mobilitat Joan Alcalà que el Pla de Mobilitat Urbana que s’aprovarà properament a l’Ajuntament de Girona serveixi habilitar definitivament a la ciutat una xarxa pedalable segura, en bon estat i que es connecti amb tots els barris i principals centres d’activitat i mobilitat. Altres propostes exposades per la formació en l’elaboració del futur pla són la sensibilització entre empreses i població per a l’ús de mitjans de transport sostenibles o l’impuls municipal de borses per compartir vehicle per tal de disminuir l’ús dels vehicles de motor privats i reduir les emissions de CO2, entre d’altres.