Avui al matí, el regidor de la CUP a Reus David Vidal, acompanyat d’un usuari de l’autobús interurbà Jordi Gilabert, han realitzat una roda de premsa a l’Estació d’Autobusos de Reus, per tal de denunciar per enèsima vegada “el servei desastrós” que presta l’empresa Hispano Igualadina – Monbús, així com la “passivitat” de l’Ajuntament, i especialment, de l’Autoritat del Transport Metropolità del Camp de Tarragona, davant de les centenars de queixes presentades pels usuaris i usuàries.
El regidor de la CUP a l’Ajuntament de Reus, ha recordat que ja fa més de dos anys que la CUP va denunciar el servei desastrós de la línia Reus-Tarragona en un vídeo, així com les diferents mocions presentades i aprovades pel Ple de l’Ajuntament de Reus. Vidal ha criticat que de les mocions aprovades, només s’ha tirat endavant l’app per facilitar als usuaris i usuàries dels autobusos poder presentar queixes, però que aquesta només s’ha implementat als autobusos urbans de Reus, mentre que l’ATM del Camp es nega a aplicar aquest sistema, tot i que s’hagi ofert de forma gratuïta des de l’Ajuntament de Reus.
En aquest sentit, el regidor de l’Esquerra Independentista ha denunciat “la passivitat de l’ATM per tal de resoldre un problema endèmic, que hauria de ser fàcil de resoldre, cenyint-se al contracte signat entre aquesta i l’empresa Monbús que realitza el servei”.
Per la seva banda, l’usuari de la línia Reus-Tarragona i de la línia Reus-Mont-roig del Camp, Jordi Gilabert, ha explicat el seu cas particular. Gilabert ha explicat que de 9 reclamacions que va realitzar a l’ATM per les deficiències del servei d’autobús entre Reus i Tarragona, només va aconseguir que se li retornés l’import de quatre bitllets, després d’una vista oral en la que el representant de l’empresa no se va ni presentar.
I, ha explicat que aquest divendres té una nova vista oral, per la denúncia interposada per 24 retards (des d’11 a 48 minuts), que registrà en la utilització de la línia Reus – Mont-roig del Camp, entre el mes de setembre i octubre de 2013. Més enllà dels retards, Gilabert també ha denunciat que molts cops el servei no s’atura a les parades que pertoca per desconeixença del xofer, que el telèfon d’atenció al client no funciona correctament, i que fins i tot, hi ha serveis que no es realitzen deixant als i a les usuàries sense poder realitzar el viatge. Com a anècdota, Gilabert ha explicat que en una ocasió, el darrer autobús de la jornada no va passar i els i les usuàries van haver d’utilitzar un taxi per tornar cap a casa.
Davant d’aquestes greus denúncies del servei d’autobús que presta l’empresa gallega Monbús, Gilabert ha criticat contundentment “la passivitat de l’ATM i la manca de responsabilitat de l’empresa, la qual no s’esforça ni a respondre correctament les queixes presentades, sinó que sempre posa excuses com les obres de la T-11”, quan en la línia Reus – Mont-roig del Camp, els autobusos no circulen per aquesta via. Vidal ha recalcat que “no tornarem a presentar una moció al Ple que no servirà absolutament per res, sinó que convidem al senyor Pellicer i a la senyora Alegret a utilitzar el transport públic perquè siguin coneixedores de les greus deficiències que presenta al servei”. Fins i tot, s’ha ofert a acompanyar-los. Per últim, ha fet una crida a tots i totes les usuàries a seguir l’exemple de Gilabert, “perquè només des de la pressió popular podrem fer que aquesta gent que gestiona el transport públic però va amb cotxe oficial, posi fi a aquesta vergonya”.