#0RESPONSABLES
L'Audiència força a la jutgessa a reobrir el cas de l'accident de metro de València

La interlocutòria assenyala: "No cal defallir en la cerca de la veritat, per evitar una victimització secundària de les víctimes"

22/01/2014 Drets i Llibertats
En homenatge a les víctimes i ferits de l'accident de Metro de València En homenatge a les víctimes i ferits de l'accident de Metro de València

La secció segona de l'Audiència de València ha estimat parcialment els recursos presentats contra l’arxiu de la recerca de l’accident de la Línia 1 de Metrovalència que al juliol de 2006 va costar la vida a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 més, i ha ordenat que es practiquen onze diligències sobre el cas, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià en el seu compte de Twitter.

També assenyala que "no pot deixar-se indefensos a els qui en la legítima cerca de la veritat objectiva i la reparació adequada, pretenen evitar la permanència de buits sense cobrir en la recerca, excloent o marginant qualsevol tipus de picabaralles, conflictes o discòrdies entre institucions".

L'Audiència també corregeix a la jutgessa Nieves Molina en la seva negativa a considerar rellevants les proves que va aportar la Fiscalia de València el passat estiu (els descarrilaments i el trencament de finestres). "Algunes parts personades assenyalen l'existència d'indicis que puguin aclarir el succeït, la qual cosa exigeix prendre'ls en consideració, deferència i estima i, d'aquesta manera i per aquest motiu, practicar les diligències de recerca que puguin aclarir el succeït, de manera que les víctimes mai no puguin ni sospitar que no es va fer el que calia de, i amb això es va impedir descobrir el per què de la mort o lesions dels seus familiars més estimats"

Els 3 descarrilaments i la falta de balises

Moltes de les 11 diligències que l'Audiència obliga a realitzar a l'a el jutjat d'instrucció nombre de 21 de València es refereixen al mal estat dels trens implicats en l'accident del 3 de juliol i l'absència de balises de frenat en el túnel del sinistre, dades que diversos mitjans han publicat al llarg de set anys de recerca sobre les circumstàncies que van envoltar el sinistre.

L'Audiència de València també considera rellevant investigar els tres descarrilaments previs de la UTA 3736 (la que va bolcar el 3 de juliol) que FGV va ocultar a la jutgessa i al perit i que només han pogut conèixer-se gràcies a les imatges i informacions publicades a diversos mitjans durant aquests set anys i que FGV va reconèixer per primera vegada davant la Fiscalia el passat estiu.