Ahir es va celebrar la 25a Trobada de la Safor-Valldigna a Guardamar de la Safor amb amb vora 16.000 assistents, aquest matí ha estat el torn al barri de Benicalap, per on han passejat uns 22.000 assistents, representants polítics, sindicals i d’entitats culturals del País Valencià, segons informa Escola Valenciana
Les Trobades han arribat aquest cap de setmana a la meitat de la cursa de festes per la llengua que recorren les comarques del País Valencià durant la primavera. reivindicatius, que són l'emblema d'Escola Valenciana.
Hui a les 10 de matí s'ha iniciat una cercavila multitudinària al barri de Benicalap de la ciutat de València amb la participació d'AMPES, docents, i alumnes dels 44 centres de la ciutat que oferten ensenyament en valencià.
Ha estat una jornada festiva i reivindicativa que ha comptat amb més de 80 tallers i paradetes, on s'ha fet un homenatge al poeta en la recent inaugurada Plaça de Vicent Andrés Estellés i ha finalitzat amb l'actuació del grup de folk Rascanya. La Trobada de Guardamar de la Safor va arrancar amb una cercavila que desembocà als vora 100 tallers i paradetes distribuïts pels carrers del poble i per on van passar vora 16.000 assistents.
La Trobada de la Safor-Valldigna va finalitzar amb un concert de la Gira d'Escola Valenciana a la platja de Guardamar de la Safor amb les actuacions d'Aspencat, Benimaklet Klub Ska i Dolç Tab Jazz. La Gira d'Escola Valenciana continua així rodant pel País Valencià amb 11 concerts i més de 20 grups. Conclourà amb el Feslloch, el festival de tres dies que se celebra a Benlloch els dies 11,12 i 13 de juliol, amb més de 20 actuacions musicals.
Rebuig a la llei Wert
Després de l'anunci de l'aprovació pel Consell de Ministres de la LOMQE, les Trobades d'Escoles en Valencià d'aquest cap de setmana han estat marcades pel rebuig a una llei educativa que menysprea els programes d'ensenyament basats en les llengües pròpies dels territoris i, en el nostre cas, menysprea l'ensenyament en valencià.
Escola Valenciana considera que el govern Estatal desconeix profundament la realitat educativa de les autonomies amb els plantejaments que fa sobre garantir l'ensenyament en castellà de l'alumnat. L'entitat cívica es mostra completament en desacord amb la mesura de garantir en centres privats l'ensenyament en castellà a aquelles famílies que no ho puguen fer a la xarxa pública.
Als territoris que gaudim de la riquesa de tindre dues llengües cooficials s'ha demostrat que els programes educatius que tenen com a llengua vehicular la llengua pròpia són els que millors resultats acadèmics donen, perquè garanteixen l'aprenentatge de les dues llengües oficials. "No marginen cap de les dues llengües oficials, ací fomenten el valencià i el castellà, i a més garanteixen un millor coneixement d'una tercera llengua com l'anglés", ha declarat el president d'Escola Valenciana, Vicent Moreno.
El president d'Escola Valenciana ha afegit en el context de les Trobades d'aquest cap de setmana que "en el nostre cas, l'únic programa educatiu que no garanteix l'aprenentatge de les dues llengües oficials és la línia en castellà i el que cal és assegurar que l'alumnat aprenga les dues llengües.
Si el programa òptim d'ensenyament és el PPEV, per què no es garanteix una implantació generalitzada del mateix?". I ha afegit: "Un ministre d'educació açò ho hauria de tindre en compte. Què va a fer ara amb tot l'alumnat que no es pot escolaritzar en valencià? Reconduir-lo a centres privats? Quins centres privats? Només un 7% de l'escola privada al País Valencià oferta línies en valencià. És més, eixa no és la solució, el que cal és garantir que la xarxa pública atenga a la demanda dels programes òptims d'ensenyament i, li pese a qui li pese, científicament està més que avalat que en el nostre cas és el Programa plurilingüe d'ensenyament en valencià".